آذربایجاناخبارایرانعمومی

بازتاب گسترده مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه های جمهوری آذربایجان

رسانه های جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در انعکاس راهپیمایی با شکوه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارش دادند که این راهپیمایی ها در بیش از پنج هزار شهر و شهرستانهای در سراسر ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان در گزارشی باعنوان «راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد انقلاب در تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران برگزار شد» نوشت: در این راهپیمایی ها مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

این منبع خبری با اشاره به این که رجال دینی ایران در اعتراض به سیاست های  رژیم شاه در راه توسعه مستقل کشور به مبارزه برخاستند، افزود : (آیت الله) روح الله خمینی (ره) که قبل از انقلاب در فرانسه بسر می برد،  اول فوریه سال ۱۹۷۹ میلادی از پاریس به تهران برگشت و ۱۰ روز پس از آن انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید و محمدرضا پهلوی کشور را ترک کرد.

این گزارش افزود: دولت جدید ایران شکل گرفته پس از انقلاب اسلامی از دخالت های آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی در امور داخلی جلوگیری کرد و  سیاست مستقل را در پیش گرفت که در پی آن اختلافات جدی میان این کشور و غرب بروز کرد.

پایگاه خبری «حقین. آذ» نیز با اشاره به برگزاری راهپیمایی و مراسم های با شکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت : این مراسم ها که از اول فوریه جاری به مدت  ۱۰ روز ادامه می یابد،  عنوان «دهه فجر» را دارد.

بنا به این گزارش، مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در تهران با حضور «حسن روحانی» و در شهرهای دیگر ایران نیز با شرکت  مقامات بلندپایه و حضور پرشور مردم برگزار شد.

این منبع خبری همچنین نمایش آخرین دست آوردهای صنایع دفاعی از سوی نظامیان ایرانی در این مراسم ها در تهران را مورد اشاره قرار داد.

به  گزارش «حقین. آذ»، مراسم های چهل و یکمین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط افزایش تنش میان ایران و آمریکا در پی تصمیم کاخ سفید  برای خروج از برجام، برگزار می شود.

این گزارش افزود: ایران تحریم های آمریکا که همه شهروندان ایرانی تاثیر منفی آن را متحمل می شوند، تروریسم عنوان کرده است.

خبرگزاری «آپا» نیز سخنان رییس جمهوری ایران در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی مبنی بر این که «آمریکا متوجه اهمیت ایران در منطقه است» را  عنوان گزارش خود انتخاب کرده است.

بنا به این گزارش، حسن روحانی طی  سخنانی در این مراسم با تقدیر از تلاش های صنایع دفاعی گفت که قدرت نظامی ایران چند برابر  افزایش یافته است و آمریکا  بخوبی متوجه قدرت ایران و نقش آن  در منطقه می باشد.

پایگاه خبری «سلام نیوز» نیز با اشاره به این که شهرهای بزرگ ایران شاهد راهپیمایی گسترده سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، نوشت: با وجود سرمای شدید، راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم ایران برگزار شد.

این گزارش یادآور شد : با توجه به این که چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با چهلمین روز ترور  سپهبد قاسم سلیمانی مصادف است، در مراسم برگزارشده در شهرهای ایران شعارهای در تجلیل از این فرزند شجاع ایران  و نیز علیه آمریکا مطرح  شده است.

پایگاه خبری «مائده» نیز در گزارشی نوشت: راهپیمایی و مراسم های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در پنج هزار و ۲۰۰ شهر و شهرستانهای ایران برگزار شده است.

بنا به این گزارش، راهپیمایی گسترده در تهران پایتخت ایران با شعارهای «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» همراه بوده است.

همچنین برخی شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان در گزارش های خبری به راهپیمایی و مراسم های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا