آذربایجاناخبار

انتقال رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان به بیمارستان

عاکف حیدرلی: حاج محسن صمداف به دلیل برخی مشکلات داخلی به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عاکف حیدرلی معاون سیاسی حزب اسلام آذربایجان در صفحه فیس بوک خود نوشت: دکتر حاج محسن صمداف رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان، دو روز پیش از زندان شماره7 به دلیل برخی مشکلات داخلی به بیمارستان مرکزی زندانیان منتقل و در آنجا  مراحل درمانی را طی می کند.

وی افزود: بنا به گفته های پزشکان سیستم عصبی حاج محسن صمداف در طول مدت حبس، دچار مشکل شده و همچنین قلب ایشان نیز عارضه تنگی عروق دارد.

معاون سیاسی حزب اسلام نوشت: حبس ناعادلانه حاج محسن صمداف به مدت 12 سال و نگهداری ایشان در شرایط بهداشتی نامناسب، به عنوان یکی از دلایل عمده این عوارض بیان شده است. وضعیت فعلی ایشان، خانواده، اقوام و همه کسانی که او را می شناسند و به ویژه با توجه به اینکه ایشان رهبر حزب اسلام نیز می باشد تمامی اعضای این حزب را  نگران می کند. من فکر می کنم به رسمیت شناختن و تضمین حق آزادی حاج محسن صمداف و دیدار مجدد او با خانواده اش از موضوعات مهمی است که باید مقامات آذربایجان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند. سال گذشته، دادگاه حقوق بشر اروپا پرونده جنایی حاج محسن صمداف را مورد بررسی قرار داده و بی گناهی وی را رسما اعلام کرد. در رای دادگاه  علاوه بر آزادی ایشان، جبران خسارت معنوی دکتر نیز بیان شده است. متأسفانه هنوز تصمیم دادگاه بین المللی توسط دادگاه های آذربایجان اجرایی نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا