آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

انتقاد پوتین از استفاده ابزاری غرب از اوکراین

رئیس جمهور روسیه معتقد است که کشورهای غربی از اوکراین تنها به عنوان ابزاری برای بازدارندگی این کشور استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنج‌شنبه در سخنرانی برای مقامات سرویس اطلاعات خارجی این کشور اعلام کرد که غرب جمعی خود را به دام انداخته و نتوانست تضعیف نفوذ خویش را پیش‌بینی کند. به عقیده وی، این اتفاق به این دلیل رخ داده که غرب قادر به تجزیه و تحلیل تحولات اوضاع در جهان نیست.

پوتین گفت: «کشورهای غربی با خودخواهی کامل از میلیون‌ها اوکراینی به عنوان ابزاری مصرفی استفاده می‌کنند. اوکراین فقط در چارچوب بازی‌های سیاسی برای بازدارندگی روسیه مورد نیاز غرب است.»

رئیس جمهور روسیه افزود: «غرب به اصطلاح جمعی در اقدامات خود بر این واقعیت تکیه دارند که هیچ جایگزینی برای مدل جهانی‌گرایی لیبرال آنها وجود ندارد. در حالی که این مدل همان نسخه به روز شده استعمارنو است و نه چیز دیگری. یعنی جهان به سبک آمریکایی، جهانی با حاکمیت گروه کوچکی از کشورها اداره شده و در آن حقوق دیگر کشورها به سادگی نقض می‌شود.»

وی به عنوان نمونه گویای این برخورد غربی‌ها، به سرنوشت کشورها و مردمان منطقه خاورمیانه و دیگر مناطق جهان اشاره کرده و یادآور شد که اکنون هم، نوبت میلیون ها مردم غیرنظامی در اوکراین رسیده است که سرنوشت آنها هیچ اهمیتی برای غرب ندارد و از آنها تنها بعنوان ابزاری برای بازدارندگی روسیه و به منظور جلوگیری از توسعه آن “با سرعت لازم و بر اساس ارزش‌های سنتی مورد نیاز خود” استفاده می‌شود.»

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که قصد دارد یکی از سخنرانی‌های عمومی آتی خود را به تجزیه و تحلیل تحولات اوضاع در جهان اختصاص دهد. وی ظهر دیروز نیز در مجمع بین المللی حقوقی سن‌پترزبورگ از آغاز روند شکل گیری یک نظام چندقطبی در جهان خبر داد و تاکید کرد که این روند غیرقابل برگشت است.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا