آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

انتقاد معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از ناتوانی پلیس آمریکا

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: پلیس آمریکا هنگام هجوم ارمنی‌ها در تجمع مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در لس آنجلس نتوانست از کنسولگری و شهروندان ما حفاظت کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتقاد از ناتوانی پلیس آمریکا گفت: پلیس این کشور به هنگام هجوم ارمنی‌ها در تجمع مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در لس آنجلس نتوانست از کنسولگری و شهروندان ما حفاظت کند.
خلف خلف اف در کنفرانس خبری گفت: من با سفیر آمریکا در باکو در خصوص هجوم ارمنی ها به اتباع جمهوری آذربایجان مذاکره و ابراز تاسف کردم که پلیس آمریکا نتوانست از کنسولگری و شهروندان جمهوری آذربایجان در مقابل هجوم ارامنه حفاظت کند.
وی افزود: پلیس آمریکا در حال بررسی موضوع است و نظر حقوقی خواهد داد.
خلف خلف اف افزود: ارمنستان بعد از شکست در میدان جنگ، در واشنگتن، تورونتو، استکهلم، لس آنجلس، بروکسل و دیگر شهر‌ها ضد شهروندان ما اقدامات خرابکارانه انجام داده است و ما با سفرای دیگر کشور‌ها هم دراین خصوص دیدار و گفتگو خواهیم کرد.
وی گفت: دولت جمهوری آذربایجان در کنار تک تک هموطنان خود است و ما امکان نخواهیم داد که ارمنستان در خارج از کشور به شهروندان و مراکز دیپلماتیک ما فشار وارد کند.
لازم به ذکر است به دنبال درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، شهروندان دو طرف در برخی از کشور‌ها با برگزاری تجمع از کشور‌های خود حمایت کردند. روز سه شنبه بین شهروندان دو کشور مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در لس آنجلس درگیری روی داد که براساس اعلام منابع خبری جمهوری آذربایجان، هفت شهروند این کشور در این درگیری زخمی شدند و پلیس در کنترل آن ناموفق ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا