آخرین اخباراخبارایرانترکیهعمومی

انتقاد سناتور آمریکایی از دولت اردوغان در سفر به یونان

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در سفر به آتن با انتقاد از ترکیه، اردوغان را به عدم تعهد نسبت به اصول دموکراسی و حاکمیت قانون متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که برای شرکت در دویستمین سالروز استقلال یونان از امپراتوری عثمانی به آتن سفر کرده است، پس از ملاقات با نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان در بیانیه کوتاهی گفت: «همه ما آرزوی ترکیه‌ ای را داریم که پلی بین شرق و غرب باشد، متحد قوی ناتو، دولتی سکولار متعهد به اصول دموکراسی و حاکمیت قانون. متأسفانه در دوران ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان این به واقعیت تبدیل نشده است، بنابراین ما باید با واقعیتی که داریم برخورد کنیم.»

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «ما به مفهوم حقوق بین‌ الملل معتقد هستیم، بنابراین اعتقاد داریم حقوق هر کشور و مناطق اقتصادی انحصاری آن باید رعایت شود. ما معتقدیم که وقتی درگیری و مسائل مختلف وجود دارد، باید تحت حاکمیت قانون و در مجامع مناسب حل شود، نه با زور.»

وزیر خارجه یونان نیز اظهار داشت: «ترکیه در صورت استفاده از حق مسلم خود برای گسترش آب های سرزمینی جزایرش، با نقض کلیه قواعد قانونی، تهدید به جنگ علیه یونان کرده است. این تنها کشوری در جامعه بین‌ المللی است که تهدید به جنگ و عمل خصمانه منجر به جنگ، علیه یک کشور دیگر کرده است.»

منبع: ایسنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا