آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

انتقاد رئیس حزب شهروند و توسعه آذربایجان از تبعیض در برخورد با نظامیان ارمنی و زندانیان سیاسی

علی علی اف، رییس حزب شهروند و توسعه جمهوری آذربایجان: «چرا دادگاه جمهوری آذربایجان برای نظامیان ارمنی که متهم به تروریسم بودند، حکم زندان شش ماهه، اما برای مخالفان سیاسی، حبس طولانی مدت صادر می کند؟»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی علی اف در گفتگو با کانال «عثمان قیزی تی وی» گفت: « کاملا مشخص است که حکم رأفت که برای نظامیان تروریست ارمنی صادر شده است، حکمی سیاسی است و وضعیت دادگاه های جمهوری آذربایجان را نیز آشکارا نشان می دهد که بدون توجه به قوانین و دور از حق و عدالت حکم صادر می کنند.»

علی اف گفت: « معلوم نیست نقشه های میادین مین که گفته می شود ارمنستان به دولت جمهوری آذربایجان تحویل داده است، تا چه حد واقعی است و تا چه اندازه مورد نیاز می باشد. چرا در اراضی وسیعی در مناطق جبراییل و زنگیلان که منسوبان حاکمیت زیر کشت برده اند و از آنجا منافع مادی خود را تامین می کنند، هیچ مینی منفجر نشده است، اما وقتی مردم می خواهند به منازل خود در شهرها و روستاهای این مناطق بازگردند، مردم را از میادین مین می ترسانند؟»

علی علی اف افزود: « این بازی های سیاسی برای خرد کردن روحیه مردم جمهوری آذربایجان طراحی شده اند و این حرکت ها را نمی توان تداوم منطقی ادعاهای حاکمیت جمهوری آذربایجان مبنی بر پیروزی جمهوری آذربایجان و حل مناقشه قراباغ دانست. »

رییس حزب شهروند و توسعه ادامه داد: « چطور می شود که “طرف پیروز” بدون مطالبه اسرای خود، بطور یکجانبه اسرای طرف دشمن را به کشور دشمن باز می گرداند؟! »

علی علی اف تصریح کرد: « این احکام، تصمیمات شخصی الهام علی اف است که تحت فشارهای مسکو و سایر مراکز برای ضایع کردن پیروزی مردم جمهوری آذربایجان در جنگ طراحی و اجرا می شوند. همانطور که در نهم نوامبر با تصمیم شخص الهام علی اف تحت فشارهای خارجی، جنگ متوقف و از پیروزی نهایی جمهوری آذربایجان جلوگیری شد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا