آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

انتقاد حاج ایلقار ابراهیم اوغلو از توجیه جنایت های رژیم صهیونیستی از سوی برخی نمایندگان مجلس آذربایجان

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان از اینکه برخی از نمایندگان مجلس این کشور با بی حیایی جنایت های جاری رژیم صهیونیستی را با ادعای کمک این رژیم به جمهوری آذربایجان در جنگ 44 روزه قره باغ توجیه می کنند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با انتشار ویدئویی در فیسبوک گفت: « چند روز است که تروریسم صهیونیستی در غزه با شدت ادامه دارد و هر فرد باوجدانی در دنیا به این تروریسم اعتراض می کند. در تمامی دنیا و جهان اسلام تمامی مسلمانان، نگرانی و ناراحتی خود را اعلام می کنند. در ترکیه نیز در تمامی سطوح از رییس جمهوری گرفته تا احزاب مخالف و مردم در خیابان ها  به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کرده اند. اما، در جمهوری آذربایجان کسانی که همواره با صدای بلند مدعی هماهنگی با ترکیه هستند، در این مورد سکوت اختیار کرده اند و برخی ها نیز بدون اینکه خجالت بکشند، با ادعای کمک رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان در جنگ 44 روزه، حتی این رژیم را تبرئه می کنند. »

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزود: « این وضعیت نشان می دهد که ادعای هماهنگی با ترکیه نیز تظاهر است و اگر این هماهنگی، واقعی بود و موضوع و ماهیت ارزشی و ایدئولوژیک داشت، در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی نیز باید با ترکیه هماهنگ می شدیم. معلوم می شود که نه در هماهنگی با ترکیه صداقت وجود دارد و نه در مورد ادعاهای حقوق بشری صداقت وجود دارد.»

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان افزود: « مردم جمهوری آذربایجان مسلمان هستند. هرچه به درون این مردم بروید، می بینید که این مردم درد مسجدالاقصی و قدس را درد خود می دانند و این احساسات دائم در حال افزایش است. فقط طبقه کوچک باقیمانده از زمان شوروی که نگاه سرخ به اسلام داشت و پس از شوروی نیز همین نگاه را به اسلام هراسی تبدیل کرد، این احساس را ندارد. اما، اکثریت مردم جمهوری آذربایجان جنایت های رژیم صهیونیستی اشغالگر را محکوم می کنند. زیرا، اشغالگران همانطور که شوشا را اشغال کرده بودند، قدس را نیز اشغال کرده اند.»

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو گفت: « الحمدلله که خداوند دشمنان اسلام را از احمق ها قرار داده است که در ماه رمضان و در شب های قدر و احیاء و در مسجدالاقصی که 70 هزار نفر جمع شده بودند، مرتکب این جنایت شدند که تبعات و واکنش های زیادی خواهد داشت.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا