آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

انتقاد از سیاست های مخرب ارمنستان در منطقه از سوی جمهوری آذربایجان

معاون ریاست جمهوری آذربایجان از دولت ارمنستان به دلیل اتخاذ سیاست‌های مخرب و جنگ طلبانه در منطقه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، «حکمت حاجی اف» معاون ریاست جمهوری آذربایجان گفت: «باکو در مذاکرات حل مناقشه ناگورنو قره باغ مشارکت سازنده ای دارد، اما سیاست‌های ارمنستان مخرب بوده است.»

«حکمت حاجی‌اف» در مصاحبه با شبکه خبری «تی‌آر‌تی» عنوان کرد:« در ابتدای به قدرت رسیدن «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، آذربایجان انتظار داشت وی بتواند سیاستی متفاوت را دنبال کند.»

وی در ادامه افزود: «از دیدگاه جمهوری آذربایجان، ما مشارکت سازنده ای در روند مذاکرات و زمان دادن به آن و همچنین تلاش از طرف خود برای اطمینان از اجرای آتش بس داریم، اما متاسفانه از طرف ارمنستان اقدام متقابلی ندیده ایم.»

حاجی‌اف گفت که دولت ارمنستان به سیاست‌های مخرب خود ادامه داده و هسته اصلی این سیاست از دکترین نظامی – تهاجمی ارمنستان شروع می‌شود که خواستار سرزمین‌ها و جنگ‌های جدید است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

طی روزهای گذشته نیز وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از تمایل کشورش در حل تنش با ارمنستان از طریق گفت‌وگو خبر داد. «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه  آذربایجان عنوان کرده بود که برای حل سیاسی تنش‌ها یک مرجع حقوقی بین المللی وجود دارد. وزیر خارجه آذربایجان گفت: «براساس این چهار قطعنامه، خروج نیروهای نظامی از اراضی آذربایجان و بازگشت آوارگان به این سرزمین‌ها ضروری است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا