آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

امضای تفاهمنامه امنیتی بین ایران و ترکیه

وزرای کشور ایران و ترکیه در حاشیه امضای تفاهمنامه امنیتی و انتظامی بین دو کشور بر لزوم گسترش همکاری‌ها و مبارزه با تروریسم و قاچاق تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احمد وحیدی در حاشیه امضای تفاهمنامه امنیتی و انتظامی بین وزرای کشور ایران و ترکیه افزود: در جلسه با وزیر کشور ترکیه برای توسعه روابط دو کشور بحث و گفتگو کردیم.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و ترکیه عمیق و قوی است گفت: موضوعات مشترک بسیاری برای توسعه همکاری میان دو کشور وجود دارد مثل تبادلات مرزی، مقابله با تروریسم، قاچاق اسلحه و مهاجرت که درباره آن‌ها بحث و گفتگو کردیم.

او ادامه داد: البته درباره مباحث کلی نیز مانند نقش مخرب رژیم صهیونیستی و امریکا در منطقه و مشکلاتی که در منطقه و افغانستان ایجاد کردند، صحبت کردیم.
وحیدی گفت: عزم دو کشور برای توسعه روابط راهبردی جزم است و جلسه امروز شروع خیلی خوبی برای تعمیق بیشتر روابط دو کشور است.

وی با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت گفت: روابط ایران و ترکیه موجب رفع بی ثباتی در منطقه شده است و فصل جدیدی از روابط دو کشور شکل خواهد گرفت و با گسترش روابط توطئه دشمنان خنثی خواهد شد و دو کشور اجازه نخواهند داد دیگران در روابط دو کشور خللی ایجاد کنند.
وحیدی افزود: ان شاالله کارگروه‌های متعددی که بین دو کشور تشکیل می‌شود تروریست‌ها و دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

وزیر کشور ترکیه: امنیت مرز‌ها از مسایل مهم ومشترک ایران و ترکیه است

وزیر کشور ترکیه گفت: امنیت مرز‌ها از مسایل مهم و مشترک دو کشور ایران و ترکیه است.
سلیمان سویلو بعد امضای تفاهمنامه امنیتی و انتظامی با همتای ایرانی خود در نشست مشترک از مهمان نوازی اقای وحیدی تشکر کرد و با ابلاغ سلام ملت ترکیه به مردم ایران افزود: حضور در تهران را مایه خرسندی می‌دانم.
وی ادامه داد: امروز مذاکرات خیلی مهمی انجام شد روابط خیلی خوبی میان وزارت کشور ایران و ترکیه ایجاد شده است.
وزیر کشور ترکیه گفت: در مبارزه با پ ک ک گروه‌های تروریستی، همکاری و برنامه و کارگروه مشترکی داریم.
وی افزود: امروز بار دیگر مصمم بودن خود را در مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.
سویلو گفت: در افغانستان به دلیل شرایطی که پیش آمده، مهاجرت‌های بسیاری به سمت کشور‌های ما صورت می‌گیرد که بار دیگر بر مبارزه با مهاجرت غیرقانونی تاکید کردیم و پیشنهاد شد کارگروه مشترکی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات و مسائل مهم و مشترک بین دو کشور ایران و ترکیه امنیت مرز‌های ماست، ادامه داد: از ایران بابت همکاری برای کشیدن دیوار امنیتی مرزی و راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی و فنی در مرز‌ها و سیاست‌های ایران در این خصوص تشکر می‌کنم.
وزیر کشور ترکیه گفت: با اینکه کار گروه مشترکی درباره مرز‌ها داریم مقرر شد در استان‌های مرزی نیز کارگروه مشترکی ایجاد کنیم.
وی افزود: ضمن اینکه مسئله تجارت و برقراری امنیت تجاری و مرزی نیز مورد بحث و بررسی گرفت و در کنار آن مبارزه با تروریسم و قاچاق نیز مطرح شد.
سویلو گفت: دو کشور ایران و ترکیه در سطح بالا با مواد مخدر مبارزه می‌کنند و هر دو کشور در این خصوص همکاری بسیاری دارند.
وزیر کشور ترکیه گفت: درباره مشکلاتی که جغرافیای ایران با آن مواجه است مباحثی مطرح شد که مسئولیت‌هایی بر دوش ماست بویژه که روابط دو کشور یک روابط دیپلماتیک نیست بلکه بیشتر دوستانه است به دلیل این روابط دوستانه از وزیر کشور ایران و هیات همراه تشکر می‌کنم.

پیش از نشست خبری وزرای کشور ایران و ترکیه تفاهم نامه همکاری امنیتی و انتظامی امضا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا