آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل خطاب به ملت آذربایجان: اخوت ما و شما با هیچ قیچی قابل بریدن نیست

آیت الله سید حسن عاملی با اشاره به تماس های مردم جمهوری آذربایجان گفت: پیام مردم آذربایجان یک کلمه بود که به ملت ایران بگویید مبادا اهانت‌هایی را که اخیراً در آذربایجان صورت گرفت به حساب ملت آذربایجان بگذارند، اهانت گران افراد خاصی هستند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به زلزله اخیر در ترکیه و سوریه و تبیین رفتار اروپا و غرب در مواجهه با زلزله در این دو کشور، اظهار داشت: حادثه زلزله در سوریه و ترکیه فاجعه بسیار بزرگی است خانواده‌ها زیر آوار هستند و از شدت فاجعه امدادگران قادر به نجات محبوسین زیر آوار نیستند، ما از دولت تشکر می‌کنیم که هواپیما‌های کمک‌رسانی ایرانی در اولین فرصت در ترکیه و سوریه بر زمین نشست و صندوق‌های امدادرسانی در شهر‌ها نصب شده و شایسته است ملت بزرگ ما مثل همیشه با مساعدت خود در تقلیل آلام زلزله‌زدگان سهیم باشند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هر از چند گاهی در دنیا اتفاقاتی می‌افتد که مایه شرمساری بزرگ برای بشریت معاصر و ذلت و خواری برای جامعه به اصطلاح جهانی است، خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر ترکیه و سوریه کشور‌های اروپایی بار‌ها تصریح کردند که مساعدات زیادی به ترکیه می‌فرستیم، اما یکی از آن‌ها درباره سوریه حرف نزد و حاضر به مساعدت به سوریه نشدند. از این تبعیض و معیار دوگانه معلوم می‌شود آن‌ها بشریت را تبعیض و درجه‌بندی کرده‌اند.

وی با ابراز تاسف از رفتار برخی از کشور‌های عربی در رابطه با زلزله اخیر در سوریه تصریح کرد: جای تاسف است که بعضی از کشور‌های عربی که از آمریکا حساب می‌برند، پل مساعدت هوایی بین کشور خودشان و دمشق درست نکردند. در حوادث مانند زلزله نباید غیر از این انسانیت چیز دیگری مد نظر باشد، اما همین حادثه پرده را از صورت غرب کنار زد و بدترین چهره از آن‌ها نمایان شد.

خطیب جمعه اردبیل گفت: بانک جهانی به خاطر زلزله نزدیک به 2 میلیارد دلار به ترکیه کمک کرد، اما دلاری به سوریه کمک نکرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در حادثه زلزله 60 کشور به ترکیه کمک فرستادند و ما از آن خوشحالیم. 61 هزار امدادگر از 60 کشور به ترکیه سرازیر شدند و ما از آن خوشحالیم و تمام راه‌های منتهی به منطقه زلزله‌ زده در ترکیه با کامیون‌های امدادرسانی مسدود شد و کمک‌رسانی با هلیکوپتر صورت می‌گیرد، اما هزار یک این مساعدت در سوریه وجود ندارد.

امام جمعه اردبیل گفت: انسانیت در غرب مرده و بشریت وجه المصالحه شده و انسان‌ها درجه‌بندی شده‌اند.

وی عنوان کرد: از اهالی مکرم کشور آذربایجان یک تشکر ویژه دارم. خدا می‌داند که آن‌ها این هفته چقدر با من تماس گرفتند. پیام شان یک کلمه بود که به ملت ایران بگویید مبادا اهانت‌هایی را که اخیراً در آذربایجان صورت گرفت به حساب ملت آذربایجان بگذارند، اهانت گران افراد خاصی هستند، مبادا ملت آذربایجان را در کنار آن‌ها بگذارید. شان ملت آذربایجان خیلی بالاتر از این است که به اولاد حضرت زهرا (س) اهانت کنند و می‌دانیم ریشه این اهانت‌ها و اقدامات ایران‌ ستیزی از کجا است.

امام جمعه اردبیل افزود: به ملت آذربایجان نیز عرض می‌کنم اخوت ما و شما با هیچ قیچی قابل بریدن نیست وحدت ما و شما با تلاش هیچ بیگانه‌ای قابل زوال نیست. ما در طول تاریخ با شما بودیم و خواهیم بود. ما با اشغالگران نبودیم و هیچ وقت با آن‌ها همراه نخواهیم بود.

عاملی ضمن گرامی داشت سالروز حماسه 22 بهمن و دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز خاطرنشان کرد: امسال 22 بهمن با سال‌های گذشته خیلی فرق دارد. دشمن از روی جهالت طمع پیدا کرده و به توهم افتاده است و ما باید در 22 بهمن به آن‌ها ثابت کنیم که باز هم ملت ایران را نشناختید، 22 بهمن همیشه شاخصه اقتدار نظام، مردمی بودن نظام و وحدت ملت و امنیت نظام خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور در صحنه یک وظیفه ملی و دینی است، اظهار کرد: در طول تاریخ هر وقت ملت ایران در صحنه نبوده این کشور را تقطیع کرده‌اند و چنان ضربه زده‌اند که قابل جبران نبوده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در روز‌های اخیر هر روز اسرائیل ایران را تهدید به حمله می‌کند. این تهدیدات همه با دستور آمریکا است. ما جواب این تهدیدات را در 22 بهمن خواهیم داد. با مقاومت و حضور ملت ما فشار حداکثری آمریکا به تعبیر مقام معظم رهبری به روسیاهی حداکثری آمریکا منتهی خواهد شد، امسال با قصد تقرب و با وضو و با کلمه طیبه لا اله الا الله مثل رسول خدا(ص) در خروج از مکه خاک را به صورت آن‌ها خواهیم پاشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا