آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل: ترکش تحریم ها خالی است

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل گفت: تحریم‌های غرب بر علیه افراد و نهادهایی که قبلا تحریم بوده‌ اند، نشان می‌دهد ترکش تحریم‌ها خالی است و هدف دشمن التهاب آفرینی در اقتصاد ایران است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تبریک روز پاسدار اظهار داشت: کشور در عزت و اعتلای خود مدیون سپاه معظم است و چه عظمتی بالاتر از اینکه فرعونیان زمان در چندین قطعنامه شورای امنیت به سپاه معظم هجمه کرده و اخیراً درصدد قرار دادن این مجموعه مبارک در لیست تروریسم بودند، عنوانی شایسته خود آنهاست.

وی همچنین با تبریک روز جانباز و ادای احترام به جانبازان و همسران آنها اظهار کرد: با همه این عزیزان و با خون شهدا در این روز مبارک پیمان می بندیم که در دفاع از مرام و مقصد آنها نهایت استقامت و تلاش را داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی از جهت شدّت وسعت عداوت دشمنان، مظلوم‌ترین انقلاب است، گفت: ۴۳ سال است گرگ‌های گرسنه از راه‌های مختلف به این انقلاب مقدس حمله می‌کنند. به تعبیر یکی از آمریکایی‌ها انقلاب ایران غیر از طاعون هر مصیبتی را تجربه کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: دشمنان انقلاب در عداوت آن قدر مسیرهای متعدد و عجیب را طی کرده اند که کل دنیا در حیرت است که این انقلاب مگر چه گناه بزرگی را مرتکب شده چگونه در برابر این هجمه‌ها دوام آورده است؟

وی با تاکید بر اینکه کشور ما انواع جنگ‌ها را تجربه کرده است، گفت: اول جنگ نظامی را شروع کردند که آمریکا ، اروپا، روسیه و ارتجاع عرب همه در آن شرکت داشتند. هر چند در این جنگ شکست خوردند اما ۲۳۰ هزار نفر از بهترین‌های ما را شهید کردند.

آیت الله عاملی استفاده از سلاح شیمیایی و ترور۱۷ هزار انسان مظلوم را از اقدامات خصمانه دشمنان علیه انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: بعد از آن جنگ اقتصادی را شروع کردند و تحریم‌هایی وضع کردند که به تعبیر اوباما در تاریخ بی‌نظیر بود.

امام جمعه اردبیل تحریم نظام بانکی و بانک مرکزی ایران، ممانعت از فروش نفت و صادرات، مسدود کردن نظام سوئیفت برای ایران و اعمال نفوذ در کشورهای مختلف را از جمله اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در دوران تحریم ذکر کرد و گفت: آنها با تحریم مشکلات جدی در مسیر رشد اقتصادی کشور و در معیشت ملت ما درست کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بر اثر تحریم دارویی هزاران بیمار جان خود را از دست دادند در حالی که داروهای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هیچ تاثیری در جنگ اقتصادی ندارد آنها فروش هواپیما و حتی دادن بنزین به هواپیماهای ایرانی را ممنوع کردند و این هم نهایت رذالت بود چون این امور در فتح و ظفر دو طرف تاثیر ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جنگ رسانه ای و محدودیت‌هایی که علیه کانالهای اطلاع رسانی بین المللی ایران ایجاد کردند و حمایت مالی از ۲۰۰ کانال ضد ایرانی گفت: دشمنان ملت ایران زمانی که احساس کردند ایران در تامین بنزین وضع وخیمی دارد، به تحریم بنزین روی آوردند ولی احداث پالایشگاه خلیج فارس توسط سپاه آنها را مایوس کرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ایجاد داعش در منطقه از سوی دشمنان ایران گفت: داعش دقیقاً علیه ایران و برای شکل دهی به خاورمیانه جدید طراحی شده بود ترامپ گفت ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه پول خرج کردیم ولی نتیجه نگرفتیم مرحوم سردار سلیمانی آنها را ناکام گذاشت ولی آنها نیز از ما شهدای بزرگی گرفتند که در راس آنها سردار سلیمانی بود.

وی افزود: آنها در عرصه تکنولوژی گفتند که ایران باید از تکنولوژی‌های حساس محروم باشد ولی یک وقت متوجه شدند که ایران موشک نقطه‌زن، هواپیمای جنگی، زیردریایی و پهپادها را ساخته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه جنگ نرم و جنگ روانی را از سخت‌ترین حملات دشمن عنوان کرد و گفت: غیر از ملت ایران هر ملتی بود در این نبرد شکست می‌خورد اما آنها نتوانستند قلب، ذهن، عقل و احساس ملت ما را تصرف کنند.

آیت الله عاملی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: آنها در ادامه ناآرامی‌هایی در ایران به وجود آوردند ولی از ۲۲ بهمن امسال سر درآوردند و دریای جمعیت را در مقابل خود دیدند و حالا بعد از آن همه انواع جنگ و شکست به جنگ دلار رسیده‌اند.

وی گفت: آنها سه کار بزرگ کردند اولاً با مهارت کامل و با یک جنگ روانی حساب شده به بخش مهمی از ملت ما قبولاندند که ثروت و سپرده‌های خود را از بانک‌ها بیرون کشیده و تبدیل به دلار کنند.

آیت الله عاملی اضافه کرد: کار دوم آنها اعلان مکرر تحریم‌های مربوط به افراد و موسسات بود در حالی که این افراد نه در اروپا ثروت دارند و نه احتیاج به سفر به اروپا دارند و تحریم این‌ها نشان می‌دهد ترکش تحریم خالی است اما هدف آنها التهاب آفرینی در اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به تقسیم کار اروپایی‌ها در اتفاقات اخیر گفت: آمریکا بعد از راه‌اندازی کانال مبادله‌ای ارز و طلا و حرکت نزولی قیمت ارز فوراً هشت بانک ایرانی را تحریم کرد در حالی که تمام بانک‌های ایرانی تحریم شده‌اند در واقع آمریکا بانک تحریم شده را تحریم کرد.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: علاوه بر این آنها از داخل و خارج از کشور اقدام به عددسازی و نرخ سازی ارز کردند. بازار مکارانه راه انداختند به طوری که یک عده از کانال‌ها حتی در روزهای تعطیل ساعت به ساعت تعیین نرخ ارز می‌کردند در حالی که در روز تعطیل معامله‌ای صورت نمی گیرد.

وی افزود: کانال‌های نرخ سازی داخلی بسته شدند اما اصلی‌ترین کانال‌ها از آلبانی و یک کشور همسایه است و موساد و منافقین به طور مستقیم وارد شده اند اگر شما به این کانال‌ها وارد شوید اگر آن‌ها بنویسند ۴۳ و شما بنویسید ۴۱ فوراً شما را حذف می‌کنند.

آیت الله عاملی ترفند دیگر دشمن را راه‌اندازی کانال‌های ارزی فردایی و سکه فردایی عنوان کرد و گفت: در این کانال‌ها هیچ گونه قبض و اقباضی صورت نمی گیرد و فقط در هوا معامله می‌شود چنین معاملاتی قطعا قمار و درآمد آن حرام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه راهکارهایی برای دولت و ملت در مواجهه با این شرایط گفت: وظیفه دولت این است که فکر روز مبادا را کرده و توجه کند که ما در جنگ تمام عیار هستیم. دولت باید پیش بینی کند که زمانی ممکن است دلار به سلاح دشمن تبدیل شود در آن صورت شما نیز باید سلاحی از سنخ سلاح دشمن داشته باشید.

وی ادامه داد: علاوه بر این دولت نباید اجازه دهد ارز، سکه، مسکن و خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود وگرنه تقاضای این کالاها هیچ وقت پایین نخواهد آمد.

خطیب نماز جمعه این هفته اردبیل وضع مالیات برای خانه‌های خالی و ممنوعیت معملات دلار در خارج از سیستم بانکی، بالا بردن سود بانک برای جلوگیری از خروج سپرده از بانک‌ها و تعریف پروژه‌های بزرگ سودآور را از راهکارهای جلوگیری از تبدیل این اقلام به کالاهای سرمایه ای عنوان کرد و افزود: دولت باید به ملت اطمینان دهد که مشکل ارزی در کشور و در خزانه وجود ندارد و ارز به حد کافی در اختیار دولت است.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: ۶۷ رقم کالا در کشور احتیاج به ارز دارد که دولت برای کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات ارز به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کند کشور ما با این ارز به راحتی و بدون هیچ مشکل می‌تواند کالاهای اساسی و مواد اولیه را وارد کند و جای نگرانی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: برای بقیه کالاها تالار مرکزی توسط بانک مرکزی احداث شده که بانک مرکزی با ۵۰۰ میلیون یورو این تالار را اداره می‌کند و تمام مبادلات تحت نظر بانک مرکزی است. توجه شود که۹۷ درصد نیازهای ارزی کشور توسط دولت در این دو مرکز تامین می شود در نتیجه سوداگری و قیمت‌سازی در سه درصد باقی مانده است.

وی در ادامه به مسئولین اقتصادی توصیه کرد در اظهار نظرهای خود دقت داشته باشند و گفت: مسئولین اقتصادی در اظهارات خود مواظب باشند و امید مردم را حفظ کنند ممکن است یک مسئول بلندپایه اقتصادی حرفی بزند که تمام زحمات دولت را در باب ارز زیر سوال ببرد بنابراین مسئولین باید مواظب باشند در فضاسازی دشمن آب به آسیاب دشمن نریزند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در تبیین وظیفه ملت اظهار داشت: کار بزرگ الان در دست ملت ماست که تحت تاثیر فضاسازی دشمن قرار نگرفته و ثروت خود را به دلار تبدیل نکنند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: هرکس یک دلار یا یک سکه از پستوی خانه خود به بازار بیاورد، قلب آمریکا را نشانه گرفته و آنها را به عزا می‌نشاند.اگر عرق ملی و احساس جمعی توسط متولیان فرهنگ کشور از قبل احیا می‌شد دشمن به این سادگی نمی‌توانست در کشور ما التهاب اقتصادی درست کند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه حجم بزرگی از سکه و ارز در خانه‌ها موجود است، گفت: برای دارندگان ارز می‌گویم شما می‌توانید ارز را در بانک ها سپرده گذاری کوتاه مدت و درازمدت بکنید هم سود بگیرید و هم ارزش پول شما پایین نیاید در این نبرد ناجوانمردانه آمریکا که نبرد دلاری است، کشور را تنها نگذاریم.

وی ادامه داد: در غائله اخیر کشور وقتی ملت همراهی نکرد توطئه دشمن شکست خورد در بحران اقتصادی اخیر نیز اگر ملت ما همکاری کند و ثروت خود را به طرف کالاهای سرمایه ای نبرد قطعاً در اسرع وقت کمر توطئه شکسته می‌شود و کشور به ساحل آرام اقتصادی می‌رسد.

امام جمعه اردبیل در پایان گفت: بعد از جنگ جهانی کشور ژاپن به یک ویرانه تبدیل شد فقط عرق ملی و احساس های جمعی ژاپن را نجات و به قله رساند هیچ یک از آنها به دنبال منافع شخصی نبودند همه می گفتند ژاپن و ژاپن.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا