آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

الهام علی اف: اکنون زمان امضای توافق نامه صلح و گشودن تمامی راه های مواصلاتی در منطقه است!

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در کنفرانس خبری مشترک با شارل میشل، رییس شورای اتحادیه اروپا در باکو تاکید کرد جمهوری آذربایجان به مناقشه با ارمنستان پایان داده است و اکنون زمان امضای توافق نامه صلح و گشودن تمامی راه های مواصلاتی در منطقه است!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج  الهام علی اف گفت: « گشوده شدن تمامی ارتباطات در منطقه، به جمهوری آذربایجان امکان دسترسی بدون مانع از طریق اراضی ارمنستان را به جمهوری خودمختار نخجوان که بخش جدایی ناپذیر آذربایجان است، فراهم خواهد کرد.»

علی اف گفت: « ساخت خطوط آهن به سمت مرزهای ارمنستان شروع شده است. ساخت جاده به سمت مرز ارمنستان شروع شده است. ما باید در اراضی خودمان به سمت اراضی ارمنستان، بیش از 100 کیلومتر راه بسازیم. این راه در اراضی ارمنستان تقریبا 40 کیلومتر است. تمامی خطوط ارتباطی در منطقه باید به موازات هم گشوده شوند. این برای ارمنستان نیز امکان داشتن خط آهن به روسیه و ایران را فراهم خواهد کرد. این، برای جمهوری آذربایجان  امکان اضافی برای دسترسی به جمهوری خودمختار نخجوان فراهم می کند و چهار کشور منطقه، آذربایجان، ایران، روسیه و ترکیه بطور جدی از این رویکرد حمایت می کنند. به این ترتیب، ما باید از ارمنستان جواب مثبت دریافت کنیم، اما این جواب باید نباید گزینشی باشد. همانطور که گفتم باید تمامی خطوط ارتباطی بطور همزمان گشوده شوند و از این نظر، نباید تبعیض وجود داشته باشد.  بی تردید، پس از تحقق این، امکان پیش بینی و ثبات و امنیت در منطقه به واقعیت خواهد پیوست. خواست ما این است.»

در این کنفرانس خبری، الهام علی اف همچنین مدعی توجه جدی جمهوری آذربایجان به فعالیت دالان ترانزیت شمال – جنوب شد و گفت: « ما در آذربایجان، برای دالان حمل و نقل شمال – جنوب سرمایه گذاری کرده ایم. می توانم به شما بگویم که اخیرا به من اطلاع داده شد که نخستین محموله ها از فنلاند به هند، به اراضی آذربایجان رسانده شده است. بی تردید، خواه از طریق دالان حمل و نقل شرق – غرب و خواه شمال – جنوب، حجم بارهایی که از طریق آذربایجان حمل خواهند شد، افزایش خواهد یافت. زیرا، ما با تمامی همسایگان نزدیک و کشورهای منطقه، تماس های خوبی در سطح دوجانبه برقرار کرده ایم. علاوه بر این، ثبات سیاسی و اقتصادی در آذربایجان نیز به ما کمک می کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا