آخرین اخبارآذربایجاناخبار

الهام علی اف از بهره برداری از به اصطلاح روستای هوشمند در منطقه زنگیلان تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خبر داد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در حالی که برغم گذشت نزدیک به یک سال از جنگ دوم قراباغ ، صاحبان اصلی شهرها و روستاهای اطراف قراباغ کوهستانی اجازه حضور و زندگی در اراضی متعلق به خود نیافته اند، الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان اعلام کرد تنها روستای به اصطلاح هوشمند که در گوشه منطقه زنگیلان در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان در حال احداث است، تا اواخر سال جاری یا اوایل سای آینده به بهره برداری خواهد رسید.
الهام علی اف در گفتگو با شبکه تلویزیونی “سی ان ان ترک” در خصوص علت عدم بازگشت آوارگان جنگ قراباغ به نواحی متعلق به خود گفت : « ما در کوتاه ترین زمان، همه این شهروندانمان را باز خواهیم گرداند. اما همه باید بدانند که زمان لازم است و رقیب اصلی ما در این کار ، زمان است. اولین طرح پیشران در حال اجراست. در زنگیلان سه روستا را در هم تجمیع کرده ایم و تا آخر سال یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. اخیرا، طرح چند روستای دیگر را نیز به من داده اند که تایید کرده ایم و اجرا خواهند شد.»
گفتنی است برغم توقف اطلاع رسانی دقیق درباره نحوه ساخت و پیمانکاران به اصطلاح روستاها و کشت و صنعت های هوشمند در مناطقی از اراضی بازگردانده شده به جمهوری آذربایجان، پیش تر رسانه های باکو از محول شدن اجرای این طرح ها به شرکت های اسراییلی و یهودی گزارش داده بودند و کارشناسان درباره اهداف واقعی مراکز صهیونیستی از حضور در تاسیسات این روستاهای هوشمند ابراز تردید کرده و این مراکز را پوششی برای اهداف جاسوسی و توطئه چینی رژیم صهیونیستی در نزدیکی ایران ارزیابی کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا