آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

هشدار علی اف به ارمنستان درباره ادعاهای ارضی در قره باغ

رئیس جمهور آذربایجان: «اگر ارمنستان تمامیت ارضی ما را به چالش بکشد ما هم زمینه‌های تاریخی لازم برای به چالش کشیدن اراضی این کشور را داریم.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان ضمن هشدار به ارمنستان درباره ادعاهای ارضی در قره باغ، این ادعاها را برای ایروان بسیار خطرناک عنوان کرد.

علی اف که در آیین افتتاحیه «انجمن جهانی باکو» سخنرانی می‌کرد، گفت: «اگر ایروان به زیر سوال بردن تمامیت ارضی آذربایجان ادامه دهد، باکو هم همین کار را انجام خواهد داد و تمامیت ارضی ارمنستان را زیر سوال می‌برد.»

وی تاکید کرد، اگر ارمنستان تمامیت ارضی ما را به چالش بکشد ما هم گزینه‌ ای نداریم جز اینکه تمامیت ارضی این کشور را زیر سوال ببریم. این اقدام بی فایده و خطرناک است و حکومت ایروان باید این را بفهمد و بازسازی تاریخ را متوقف کند.

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه افزود: «به عبارت دیگر باکو زمینه‌های تاریخی لازم برای به چالش کشیدن قلمروی ارمنستان را دارد.»

وی در سخنرانی خود با بیان اینکه آذربایجانی‌ها در مناطق وسیعی زندگی کرده‌ اند مدعی شد، «تاریخ در قرن گذشته به خوبی نشان می‌دهد که اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1920 زنگزور، منطقه تاریخی آذربایجان را برید و آن را به ارمنستان تقدیم کرد. بنابراین اگر ارمنستان مدعی جایگاهی برای ارامنه در قره باغ است چرا باکو نباید این ادعا را برای آذربایجانی‌ها در قره باغ داشته باشد؟»

علی اف همچنین خطاب به ایروان افزود: «این موضوع می‌تواند به بن بست منجر شود. دولت ارمنستان نباید درس های جنگ دوم قره باغ را فراموش کند. این درس ها را به خوبی بیاموزید و از هرگونه ادعای ارضی علیه آذربایجان خودداری کنید.»

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا