آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

الهام علی اف:اگر زنگزور شرقی وجود داشته باشد ، زنگزور غربی نیز وجود دارد.”

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در مراسمی اهدای آپارتمان و اتومبیل به خانواده های شهدا و معلولان جنگ قره باغ در منطقه خوجسان : اگر زنگزور شرقی وجود داشته باشد ، زنگزور غربی نیز وجود دارد.”

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،اگر زنگزور شرقی وجود دارد ، پس زنگزور غربی نیز وجود دارد. بله ، غرب زنگه زور سرزمین اجدادی ما است. گفتم ما باید به آنجا برگردیم. این را ده سال پیش گفتم. تمام سخنرانی های من در مطبوعات است. من گفتم که این سرزمین اجداد ما است ،ما باید به آنجا برگردیم و باز خواهیم گشت و برمی گردیم. هیچ کس نمی تواند مانع ما شود. ما قطعاً باز خواهیم گشت ، زیرا راهی دیگر وجود ندارد.

ما آماده امضای توافقنامه صلح با ارمنستان هستیم وبرای شروع این کار آماده ایم. اما هیچ واکنشی از سوی ارمنستان و هیچ عکس العمل رسمی وجود ندارد. اطلاعاتی که از طریق کانال های غیر رسمی دریافت کردیم این است که ارمنستان برای این کار آماده نیست و این یک اشتباه است.
همانطور که طرف ارمنستان در آستانه و در طول جنگ اشتباهات بزرگی مرتکب شد ، این نیز یک اشتباه بزرگ دیگر است ، زیرا پیشنهاد ما بر اساس یک واقعیت جدید است. باید بین ارمنستان و آذربایجان توافق نامه صلح اجرا شود و تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسیم . باید بگویم که سازمان های بین المللی اکنون در حال کار بر روی تعیین مرزها هستند .
اگر ارمنستان نخواهد چنین کاری انجام دهد ، مثل گذشته ممکن است خیلی دیر شود و در گذشته نیز اگر آنها داوطلبانه سرزمین های ما را ترک می کردند ، اینقدر تحقیر نمی شدند. پیشنهاد ما پیشنهاد کشور پیروز ، قدرتمند و پیشنهاد مردم پیروز است.
اگر در ارمنستان واکنش منفی نشان داده شود باز هم آنها پشیمان خواهند شد و از این به بعد ، ما فقط به جلو حرکت خواهیم کرد. ما به طور سیستماتیک برنامه هایی را برای توسعه اجرا می کنیم و در حال حاضر چنین توسعه ها آغاز شده است.
همانطور که گفتم ، ما قره باغ و زنگه زور شرقی را به بهشت تبدیل خواهیم کرد. مردم به آنجا برمی گردند و در سرزمین اجداد خود راحت زندگی می کنند.
نیازی به گفتن ندارد که زنگه زور شرقی سرزمین تاریخی ماست ، غرب زنگه زور سرزمین تاریخی ما است. ما نمی توانیم تاریخ را فراموش کنیم ، بیایند ، اسناد تاریخی ، نقشه ها را باز کنند ، ببینند که دولت شوروی چه زمانی زنگه زور را از آذربایجان جدا و به ارمنستان داد. این تاریخ اخیر- 101 سال- پیش است. کل زنگه زور ، زنگه زور شرقی و غربی سرزمین نیاکان ما است. اکنون در ارمنستان گفته می شود که الهام علی اف ادعای ارضی می کند. اگر زنگزور شرقی وجود دارد ، پس زنگزور غربی نیز وجود دارد. بله ، غرب زنگه زور سرزمین اجدادی ما است. گفتم ما باید به آنجا برگردیم. این را ده سال پیش گفتم. تمام سخنرانی های من در مطبوعات است. من گفتم که این سرزمین اجداد ما است ،ما باید به آنجا برگردیم و باز خواهیم گشت و برمی گردیم. هیچ کس نمی تواند مانع ما شود. ما قطعاً باز خواهیم گشت ، زیرا راهی دیگر وجود ندارد.
اکنون ، پس از باز شدن همه ارتباطات ، مطمئناً ما باز خواهیم گشت و مردم آذربایجان به سرزمین های اجدادی خود بازگشتند. در اعلامیه سه جانبه 10 نوامبر آمده است: همه پناهندگان باید به وطن خود بازگردند. زنگه زور سرزمین مادری ما است ، سرزمین اصلی ما منطقه گویچه ، ایروان است. البته برمی گردیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا