آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

افشای پشت پرده رزمایش ترکیه و جمهوری آذربایجان

اذعان غیررسمی باکو: رزمایش ترکیه و جمهوری آذربایجان در مقابل ایران، با کسب اجازه از آمریکا انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یک سخنگوی غیررسمی امنیتی جمهوری آذربایجان بطور نیمه تلویحی – نیمه آشکار اعتراف کرد ژنرال کریم ولی اف، رییس ستاد مشترک این کشور به منظور کسب اجازه از آمریکا برای برگزاری رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه در نزدیکی مرزهای ایران، به واشنگتن سفر کرده بود.
الهام اسماعیل در گفتگوی زنده با شبکه «آ.ار.ب.» گفت: «این رزمایش اخیرا برنامه ریزی شده بود. در این مورد مسئله حمایت معنوی وجود دارد، نه رواج دادن به این رزمایش ها، به این معنی که بروید چنین رزمایشی را برگزار کنید!! چنین دستوری وجود ندارد. این، تصمیمی است که دو کشور گرفته اند. اما، موضع آمریکا در خصوص برقراری سریع صلح در این منطقه و تهدیدهای ایران خیلی مهم است. به یاد دارید که بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم گفت که ما در این مسئله در کنار جمهوری آذربایجان هستیم.»
الهام اسماعیل در عین حال گفت: «البته ما تلاش می کنیم که به آن حد نرسد که آذربایجان به میدان رویارویی تبدیل شود و کسی هم از ما دفاع کند. این برای ما لازم نیست، این نامطلوب است. ما حداکثر باید از وضعیت مشابه تبدیل شدن اوکراین به صحنه رویارویی روسیه و غرب فرار کنیم.»
این سخنگوی امنیتی غیررسمی باکو افزود: «سفر هفته گذشته فیلیپ ریکر، دستیار وزیر خارجه آمریکا به سه کشور قفقاز نیز پیام های مهمی داشت. مهم تر اینکه سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه غیر منتظره است. با چه بسته ای بلینکن به منطقه خواهد آمد؟ انتظار می رود که خط قرمز جمهوری آذربایجان هم در آن بسته باشد!!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا