آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

افزایش کمک های رژیم صهیونیستی به اوکراین در بحبوحه تنش های تل آویو و مسکو

رژیم صهیونیستی در اوج تنش‌ها با روسیه بر سر تعطیلی آژانس یهود، کمک‌های خود به اوکراین را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «مایکل برادسکی» سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین در حالی که یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم وعده تلافی بسته شدن آژانس یهود در خاک روسیه را داده، از ارسال کمک‌های غذایی از مبدا سرزمین‌های اشغالی به اوکراین خبر داد.

پیشتر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) محموله‌ ای از کلاه‌ها و جلیقه‌های ایمنی و ماسک شیمیایی به اوکراین ارسال کرد. در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) نیز همزمان با روند تدریجی افزایش تنش‌ها بین روسیه و رژیم اشغالگر قدس، تل آویو کمک‌هایی از این دست به کی‌یف انجام داده بود.

اکنون با افزایش کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی به دنبال جبران تعطیلی محدودیت سازمان‌های یهودی یا اسرائیلی در خاک روسیه است. به دنبال بسته شدن آژانس یهود در مسکو، لاپید خواستار اتخاذ تدابیری از جمله توقف انتقال مالکیت زمین کلیسای «الکساندر نوسکی» در قدس اشغالی به روسیه، مبادرت به اقداماتی برای کمک به اوکراین و فراخواندن سفیر اسرائیل در مسکو برای مشورت شده است.

لاپید روز یکشنبه در نشستی با جمعی از اعضای کابینه، اقدام اخیر دولت روسیه در بستن آژانس یهود در مسکو را “خطرناک” خواند و گفت که این مساله بر روی روابط دو طرف تاثیر خواهد گذاشت.

به دنبال تشدید تنش در روابط مسکو و تل آویو پس از جنگ اوکراین، وزارت دادگستری روسیه هفته گذشته در دستوری خطاب به آژانس یهود که به صورت نامه به این آژانس ارسال شده، تمام فعالیت‌های آن را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا