آذربایجاناخبارایران

افزایش چشمگیر زائران آذربایجانی پیاده روی اربعین حسینی

دینداران شیعه جمهوری آذربایجان و زائرانی از کشورهای آسیای مرکزی برای برپا داشتن مکتب گوهربار عاشورا در حرکتی عظیم و گسترده، خود را به کاروان حسینی اربعین می‌رسانند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، طبق گزارشات به دست آمده، دلداگان سالار شهیدان امام حسین (ع) از جمهوری آذربایجان در حرکتی خودجوش و گسترده با عبور از مرزهای ایران و طی مسافت‌‌های طولانی از گذرگاه‌‌‌‌‌های مرزی تعیین شده وارد خاک عراق می‌‌شوند.
این زائران ابتدا به سوی نجف اشرف حرکت کرده و سپس به کاروانیان اربعین ملحق شده و عازم کربلای معلی می‌‌شوند.
همچنین، قابل ذکر است؛ علاوه بر افزایش چشمگیر حضور دینداران و شیعیان آذری در این حرکت جهانی، شمار زیادی از زائران کشورهای روسیه و آسیای مرکزی نیز با دریافت ویزا از سوی کنسولگری ایران در جمهوری آذربایجان، برای شرکت در پیاده روی عظیم اباعبدالله الحسین (ع) از مرز ایران و آذربایجان عبور می‌‌کنند.
سید ناصر میر جمالی، رئیس شعبه کنسولگری سفارت ایران در باکو در این باره بیان داشته است: کنسولگری از چندی پیش کادر اداری را جهت آماده نمودن ویزاهای درخواستی در حال آماده باش قرار داده و خدمات لازمه به منظور تسهیل در امور در حال انجام است.
وی در خصوص شرکت داشتن زائران روسی و کشورهای آسیای مرکزی در پیاده روی امسال نیز ابراز داشته است: صدور ویزا برای مراجعه کنندگان روسیه و دیگر کشورهای آسیای مرکزی در شعبات کنسولگری ایران در آذربایجان همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا