آذربایجاناخبارترکیهعمومی

افزایش مراجعه بیکاران به مراکز حمایتی در ترکیه

نماینده آنتالیا از افزایش تعداد افرادی خبر داد که برای دریافت مزایای بیکاری به مراکز حمایتی مراجعه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، چتین عثمان نماینده آنتالیا از حزب جمهوری خلق طی سخنانی با اشاره به وضعیت اقتصادی ترکیه گفت: در اردیبهشت ماه، تعداد کسانیکه برای دریافت حقوق بیکاری مراجعه کرده‌اند نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. بر اساس گزارش آژانس کار ترکیه(İş-Kur)، در آنتالیا در اردیبهشت ماه سال گذشته 4351 نفر برای دریافت مزایای بیکاری مراجعه کرده بودند و در سال جاری با 4 برابر شدن این رقم به 17431 نفر رسیده‌ است.

وی افزود: در کل کشور نیز در اردیبهشت سال 2019 تعداد کسانیکه مراجعه کردند 14290 نفر بود، در حالیکه این رقم در اردیبهشت امسال و علیرغم ممنوعیت اخراج افراد به 308968 نفر رسیده است.

این نماینده پارلمان با اشاره به تصمیم مقامات آنکارا مبنی بر ممنوعیت اخراج افراد در ایام کرونا گفت: این تصمیم هم مانند تصمیمات دیگر دولت روی کاغذ ماند.

چتین عثمان از ریاست پارلمان خواست تا در این خصوص از وزیر کار و امور اجتماعی دعوت کند که به پارلمان آمده و به سوالات پاسخ دهد.

وی افزود: علیرغم ممنوعیت اخراج کارکنان، دلیل افزایش مراجعه افراد برای مستمری بیکاری در آنتالیا و کل کشور چیست؟ کسانیکه برخلاف این قانون عمل کرده‌اند، چه میزان جریمه در نظر گرفته شده است؟

کارشناسان اقتصادی وضعیت اقتصادی ترکیه را بدلیل شیوع کرونا و افزایش هزینه مقابله با این بیماری و درمان مبتلایان و همچنین توقف صنعت توریسم برای چند ماه که میلیاردها دلار خسارت به ترکیه وارد کرده، نامساعد می‌دانند. ترکیه سالانه پذیرای حدود 35 تا 40 میلیون توریست است که رقمی بالغ بر 30 میلیارد دلار درامد ارزی برای این کشور به همراه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا