آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

افزایش صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی رحمتی روز پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: امسال در مجموع ۲۹۵ هزار و ۴۰۵ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی اظهارداشت: از این مقدار ۲۶۵ هزار و ۴۱۰ تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۶۳ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۹ هزار و ۳۵ تن کالا توسط هزار و ۲۶۹ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

او بیان‌کرد: عمده کالاها از این پایانه مرزی به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

وی کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میلگرد، سیب‌زمینی و آهن‌آلات را عمده کالاهای صادراتی از ایران عنوان کرد.

او با بیان اینکه امسال در این مدت بیش از ۱۵۰ هزار و ۶۳۵ تن کالا توسط چهار هزار و ۳۹۹ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده، اضافه کرد: از این مقدار ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون گرجی و سه درصد نیز توسط کامیون ترکی به کشورهای مختلف ترانزیت خروجی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالای ترانزیت شده از پایانه مرزی بیله‌سوار را گچ، نئوپان، نمک، سنگ های ساختمانی، آب معدنی و سیمان برشمرد.

رحمتی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و ادامه داد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا