آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

افزایش صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی رحمتی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: در هفت ماه امسال در مجموع ۲۵۰ هزار و ۶۴ تن کالا توسط ۱۱ هزار و ۳۰۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی اظهار داشت: از این مقدار ۲۲۵ هزار و ۴۵۰ تن کالا توسط ۱۰ هزار و ۲۵۲ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۴ هزار و ۶۱۴ تن کالا توسط هزار و ۵۰ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

وی کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میلگرد، سیب‌زمینی و آهن‌آلات را عمده کالاهای صادراتی از ایران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این مقدار کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده، اضافه کرد: امسال در این مدت بیش از ۹۵ هزار و ۸۵۳ تن کالا توسط سه هزار و ۹۴۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده کالای ترانزیت خروجی هستند.

رحمتی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و افزود: در این مدت ۵۴۴ هزار و ۳۱۸ تن کالا به صورت صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی از طریق این پایانه جابجا شده است.

وی اظهار داشت: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال رونق تولید باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا