آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

افزایش خودکشی در میان رزمندگان جنگ دوم قره باغ

آمار خودکشی در میان رزمندگان جنگ قره باغ با وجود رشادت های آنان در این جنگ، رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سایت عدالت جمهوری آذربایجان در این خصوص نوشت : « در آینده کتاب های زیادی درباره پیروزی های ارتش جمهوری آذربایجان در عملیات های ضد حمله ای که در 27 سپتامبر علیه نیروهای مسلح اشغالگر ارمنستان شروع کرد، نوشته خواهد شد و فیلم های زیادی ساخته خواهد شد. هیچ گاه نخواهیم توانست حق شهدایی را که جان خود را برای وطن فدا کردند و رزمندانی که سلامت خود را از دست دادند، ادا کنیم.»

عدالت افزوده است : « سربازانی داریم که به رغم قبولی در امتحان سخت جنگ،  به علت ضربه روانی که متحمل شده اند، قصد جان خود را می کنند.»

این سایت جمهوری آذربایجان در بیان علت خود کشی ها در میان شرکت کنندگان در جنگ اخیر قره باغ می نویسد: « مشاهده تکه تکه شدن بدن دوستان سرباز  در نتیجه اصابت گلوله ها و دیدن پیکر سوخته آنها آسان نیست. ما آنها را درک می کنیم. خود کشی رزمندگان موجب ناراحتی و نارضایتی جامعه می شود. بی تردید، جلوی این خودکشی ها که مکرر روی می دهند، گرفته خواهد شد. »

سایت عدالت برخی از موارد خود کشی رزمندگان جنگ قره باغ را به صورت زیر گزارش کرده است:

– 6 ژانویه : وصال موسی اف، سرباز وظیفه از روستای زِیلیک کلبجر، در بیمارستان نظامی خودکشی کرد

– 7 ژانویه : یونس منصوروف 24 ساله از روستای سولو تپه آبشرون که به تازگی از خدمت بازگشته بود، خودکشی کرد.

– 30 ژانویه : عالم محمدوف ، متولد  1989 سومقاییت و فرمانده یکی از واحدهای نیروهای ویژه قشون داخلی ، در شهرستان قُبا با شلیک طپانچه به قلبش خودکشی کرد.

– 23 فوریه : فرمان حسن اف ، متولد 1990 در روستای پیروردی لر شهرستان داش کسن ، خود را حلق آویز کرد.

– 24 فوریه : فرید قلی اف متولد 1994 و ساکن روستای اوراکرن شهرستان یاردیملی ، در جنگلی در نزدیکی خانه اش خود را حلق آویز کرد.

– 10 آوریل : امداد قهرمان اف، متولد 1995 روستای آق چویور شهرستان ایمیشلی، شب هنگام در منطقه بیابانی در نزدیکی منزلش خود را حلق آویز کرد.

– 6 مه : روفت نبی زاده متولد سال 1998 و فارغ التحصیل مدرسه نظامی نیروی زمینی ترکیه و از نیروهای واحد عملیات ویژه ، در روستای نوخانه باکو خود کشی کرد.

– 28 ژوئن : امین جلیل اف، متولد 1988 و ساکن شهر شیروان ، خود را در منزل مسکونی اش حلق آویز کرد. او در جنگ میهنی داوطبانه شرکت کرده بود و در 24 ژوئن با دریافت مدال های «فتح قبادلی و زنگیلان» تشویق شده بود.

– 4 ژوئیه : بهمن عباسلی، شرکت کننده در جنگ میهنی از جلیل آباد که در نبردهای فضولی و جبراییل و خواجه وند حضور داشت و با مدال های «فتح قبادلی و فضولی» تشویق شده بود، در جلیل آباد خود کشی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا