آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

افزایش تولید و صادرات گاز در جمهوری آذربایجان

تولید گاز در جمهوری آذربایجان در سال جاری میلادی ۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از باکو، تولید گاز در جمهوری آذربایجان در سال جاری میلادی ۸ درصد افزایش یافته است.
وزارت انرژی جمهوری آذربایجان اعلام کرد: در نیمه نخست سال جاری میلادی از میادین گازی این کشور ۲۴.۱ میلیارد متر مکعب گاز تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۸ درصد یعنی حدود ۱.۷ میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.
۷.۵ میلیارد متر مکعب از گاز تولیدی در میدان “آذری- چراغ- گونشلی”، ۱۲ میلیارد متر مکعب در میدان “شاه دنیز” و ۴.۶ میلیارد متر مکعب توسط شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) تولید شده است؛ بنابراین گزارش در نیمه نخست سال جاری میلادی ۵.۲ میلیارد متر مکعب گاز تولیدی جمهوری آذربایجان از طریق دو خط “تاناپ” و “باکو- تفلیس- ارزروم” به ترکیه صادر شده است.
صادرات گاز از طریق خط اتصال “تاناپ” از سال ۲۰۱۸ میلادی و صادرات از طریق “باکو- تفلیس-ارزروم” از ۲۰۰۷ میلادی آغاز شده است.
گزارش عملکرد شش ماهه وزارت انرژی جمهوری آذربایجان در زمینه نفت و گاز حاکی است که در این مدت از میادین “شاهدنیز” و “آذری-چراغ-گونشلی” ۵۶۹ میلیون تن نفت صادر شده است.
از مجموع صادرات شش ماهه ۵۳۷ میلیون تن نفت خام و ۳۲ میلیون تن میعانات نفتی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا