آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

افزایش تدابیر امنیتی شرکت BP در جمهوری آذربایجان

با تشدید منازعه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و گزارش هایی از حملات در نزدیکی یک خط لوله مهم، شرکت BP تدابیر امنیتی در داراییهای نفت و گاز خود در جمهوری آذربایجان را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شرکت BP که فعالیتش در جمهوری آذربایجان را در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد، یکی از بزرگترین سرمایه گذاران نفتی در این کشور به شمار می رود و میدان نفتی آذری-چراغ-گونشلی در دریای خزر، میدان گازی فراساحلی شاه دنیز و خط لوله باکو-تفلیس-جیهان (BTC) و خط لوله قفقاز جنوبی (SCP) را اداره می کند.

جمهوری آذربایجان سه شنبه هفته جاری ارمنستان را متهم کرد خط لوله باکو-تفلیس-جیهان را هدف حمله قرار داده است.

به گزارش اویل پرایس، شرکت BP در اظهاراتی به رویترز گفت: ما نگرانی ویژه ای درباره گزارشهای اخیر پیرامون یک حمله موشکی داریم که از سوی سیستم دفاعی جمهوری آذربایجان در نزدیکی خط لوله باکو-تفلیس-جیهان  و خط لوله قفقاز جنوبی رهگیری و نابود شد. اگرچه امنیت تمامی داراییهایی که به نمایندگی از سوی دولت جمهوری آذربایجان و شرکایمان در این کشور اداره می کنیم، توسط دولت آن تامین می شود اما ما به همکاری نزدیک با مقامات مربوطه ادامه می دهیم تا اقدامات لازم را برای فراهم کردن حفاظت از پرسنل، فعالیتها و داراییهایمان انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا