آذربایجاناخبارعمومی

افزایش التهابات سیاسی در جمهوری آذربایجان پس از انتخابات مجلس

پلیس باکو از برگزاری تجمع اعتراض آمیز نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ۹ فوریه مجلس جمهوری آذربایجان در مقابل کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور ممانعت و شمار زیادی از معترضان را در بعداز ظهر روز یکشنبه ۱۶ فوریه دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی میدان تی وی، ایلقار محمدوف، رییس حزب «رئال» و عارف حاجی لی، رییس حزب «مساوات» از جمله بازداشت شدگان هستند.
همچنین شماری از نامزدهای انتخابات نهم فوریه برغم داشتن مصونیت تا زمان تایید نتایج رسمی این انتخابات در دادگاه قانون اساسی جمهوری آذربایجان، بازداشت و به ادارات پلیس برده شده اند.
رسلان عزت لی، رییس سازمان «دی ۱۸» ( D 18 ) میهمان حسین اف، علوی حسن لی، خالد باقروف، ربیعه محمداوا، فکرت جعفرلی، یادگار صادق لی، کونول آلیوا و المان علی اف از جمله نامزدهای انتخاباتی سرشناس بازداشت شده هستند.
از سوی دیگر، احسان زاهدوف، رییس واحد مطبوعاتی وزارت کشور جمهوری آذربایجان گفت، هیچ کس بازداشت نشده است.
فعالان اجتماعی همچنین از بازداشت شماری از جوانان معترض و انتقال آن ها به مکان های نامشخص خبر دادند.
کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان طی روزهای گذشته آماج انتقادات شدید به خاطر تقلب های گسترده در انتخابات نهم فوریه بوده است.
این کمیسیون از لغو نتایج چهار حوزه انتخاباتی به خاطر تقلب های گسترده خبر داده است، اما لغو نتایج این حوزه ها به کاهش التهاب سیاسی در جمهوری آذربایجان منجر نشده است.
علاوه بر «شورای ملی» که انتخابات نهم فوریه را به علت غیردموکراتیک بودن تحریم کرده بود، احزاب مخالف شرکت کننده در این انتخابات از جمله حزب «رئال»، حزب مساوات و جنبش «دموکراسی و رفاه» و سایر گروه ها خواهان ابطال کامل این انتخابات و برگزاری انتخابات واقعی در جمهوری آذربایجان شده اند.
ناظران اروپایی نیز این انتخابات را مخدوش اعلام کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا