آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

افزایش آمار جان باختگان کرونا در جمهوری آذربایجان

شمار جان باختگان ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان از ۹ هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با همه گیری کووید -۱۹ اعلام کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور تا به امروز ۹ هزار و ۵۰ نفر بر اثر ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت اخیر ۶ هزار و ۸۴۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۲۳ نفر از آنها بر اثر این بیماری جان باختند.

در جمهوری آذربایجان با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر، از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا به حال ۷۴۵ هزار و ۱۶۹ مورد ابتلای به این بیماری به ثبت رسیده که ۶۸۶ هزار و ۸۸ نفر از آنها درمان شده و ۹ هزار و ۵۰ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه های اخیر در جمهوری آذربایجان به طور قابل توجهی کاهش یافته و شمار مبتلایان به کووید -۱۹ در این کشور بالاتر از ۵۰۰ نفر در روز نبود.

سویه جهش یافته “اومیکرون” ۲۰ دی ماه در جمهوری آذربایجان شناسایی شد و وزیر بهداشت این کشور در اواخر همان ماه درباره افزایش شدید موارد ابتلای روزانه به این ویروس هشدار داد.

با وجود این که دولت باکو بسیاری از محدودیت های قرنطینه ای را لغو کرده، اما استفاده از ماسک در فضای بسته همچنان اجباری است و حضور شهروندان در اماکن عمومی سر بسته از جمله در رستوران ها، مراکز تفریحی، فرهنگی و آموزشی فقط با داشتن گواهینامه دریافت دو دُز واکسن امکان پذیر بود.

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان در آخرین بخشنامه خود برای مقابله با کووید -۱۹ اعلام کرده که، از ۱۵ فوریه ( ۲۶ بهمن ماه) جاری حضور شهروندان این کشور در اماکن عمومی سر بسته از جمله در رستوران ها، مراکز تفریحی، فرهنگی و آموزشی فقط با داشتن گواهینامه دریافت سه دُز واکسن امکان پذیر خواهد بود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا