اخباراوستیای شمالیایرانروسیهعمومی

افتتاح انجمن دوستی روسیه و ایران در ولادی قفقاز

مراسم افتتاح رسمی انجمن دوستی روسیه و ایران، همزمان با ايام سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه ملی شهر ولادی قفقاز، مرکز جمهوری آستیای شمالی برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط‌ عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در این مراسم که با استقبال شخصیت‌های علمی فرهنگی، ایران‌شناسان، ایران‌دوستان و اصحاب رسانه برگزار شد، رضا ملکی، رایزن فرهنگی ايران در روسيه اظهار كرد: یکی از ارزش‌های مهم مردم این منطقه، زندگی پیروان ادیان مختلف، نمایندگان اقوام و ملت‌های گوناگون در فضای صلح، دوستی، برادری و امنیت است که در مناطق دیگر کمتر مشاهده می‌شود.

وي در ادامه افزود: در سال‌های اخیر، روابط فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها توسعه یافته و در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اگر بخواهیم روابط در این سطح پایدار بماند، بایستی روابط از سطح سیاسی و دولت‌ها به ملت‌ها تسری یابد تا شاهد تعمیق و پایداری روابط همه‌جانبه بین ایران و روسیه باشیم و انجمن دوستی می‌تواند بستر خوبی  را در این حوزه فراهم كند.

در ادامه این مراسم تایمراز کاسوف، ريیس انجمن دوستی ایران و روسیه در شهر ولادی قفقاز، يكي از اهداف مهم انجمن را توسعه و تحکیم روابط و دوستی میان مردمان ایران و روسیه و برقراری ارتباطات فرهنگی، علمی، دینی، ورزشی و انسانی بین ایران و روسیه برشمرد.

از دیگر سخنرانان این مراسم اسلان سوتسیف، وزیر سیاست ملی جمهوری آستیایی شمالی، آلان ختاگوروف، ريیس شعبه وزارت امور خارجه روسیه در شهر ولادی قفقاز، آناتالی کاسرایف، ريیس مرکز علمی ولادی قفقاز وابسته به آکادمی علوم روسیه و حاجی مراد گاتسالوف، مفتی جمهوری آستیای شمالی بودند که در اهمیت تشکیل انجمن دوستی و توسعه روابط ایران و روسیه به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس و صنایع دستی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری ایران در حاشیه این مراسم در معرض نمایش قرار گرفت.

جمهوری آستیای شمالی ـ آلانیا  واقع در قفقاز شمالی فدراسیون روسیه، دارای پیشینه فرهنگی مشترک با ایران است و تا قبل از تشکیل اتحاد جماهیر شوروی روابط تجاری نیز با ایران رونق داشته؛ به گونه‌ای که ساختمان کنسولگری کشورمان نیز در شهر ولادی قفقاز فعال است. این منطقه همانطور که از نامش پیداست متشکل از اوستین‌هاست که اقوام ایرانی و آریایی بودند و نام دیگر آنها ایرونی است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا