آخرین اخباراخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

اعلام نتایج اولیه انتخابات ارمنستان و اظهار پیروزی پاشینیان

نیکول پاشینیان پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زود هنگام این کشور اعلام پیروزی کرد که با اعتراض رقیب وی «رابرت کوچاریان» روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، با اعلام نتایج اولیه انتخابات زود هنگام در ارمنستان بعد از جنگ ۴۴ روزه این کشور با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ، دو رقیب اصلی این رقابت ادعاهای یکدیگر مبنی بر پیروزی در این انتخابات را رد کردند.

طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان، شمارش ۷۵ درصد آرای این انتخابات نشان می‌ دهد که حزب حزب «قرارداد مدنی» به رهبری پاشینیان ۵۵.۶۱ درصد آرا را کسب کرده و ائتلاف ارمنستان به رهبری «رابرت کوچاریان» ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

در انتخابات ارمنستان حدود ۲۰ حزب سیاسی و چهار ائتلاف انتخاباتی شرکت دارند اما حزب متبوع پاشینیان و ائتلاف ارمنستان به رهبری کوچاریان رئیس جمهوری سابق این کشور اصلی‌ ترین رقبا هستند.

لازم به یادآوری است که تصمیم به برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام در ارمنستان پس از شکست این کشور از جمهوری آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه قره باغ و تحت فشار های مخالفان دولت نیکول پاشینیان گرفته شد.

پاشینیان بعد از اعلام نتایج ۳۰ درصد انتخابات پارلمانی زود هنگام در ارمنستان، در اظهاراتی اعلام پیروزی کرد.

وی گفت: «مردم ارمنستان به حزب قرارداد مدنی برای رهبری کشور رای دادند و به شخص من برای رهبری کشور در مقام نخست‌ وزیر ماموریت دادند».

پاشینیان افزود: «می‌ دانستیم که ما با یک پیروزی متقاعد کننده برنده انتخابات می شویم و در پارلمان یک اکثریت متقاعد کننده خواهیم داشت».

از سوی دیگر ائتلاف ارمنستان به رهبری رابرت کوچاریان اعتبار نتایج اولیه انتخابات را زیر سوال برده و اعلام کرد: «ادعای عجولانه پاشینیان درباره پیروزی را به رسمیت نمی‌ شناسیم.»

ستاد کوچاریان اعلام کرد: «صدها نشانه از شعب اخذ رای وجود دارد که گواهی بر جعل‌ های سازمان یافته و برنامه‌ ریزی شده است و اینها دلیل جدی برای عدم اعتماد (به اعلام پیروزی پاشینیان) است».

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا