آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

اعلام حمایت رییس حزب امید جمهوری آذربایجان از سرکوب وحشیانه مردم این کشور به جرم ایران دوستی

اقبال آقازاده، رییس حزب امید جمهوری آذربایجان از احزاب اقماری حزب حاکم «ینی آذربایجان» از سرکوب وحشیانه پلیس جمهوری آذربایجان علیه مردم این کشور بخاطر ایران دوستی شان اعلام حمایت کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اقبال آقازاده در گفتگو با «رئاکسیا تی وی» گفت: می گویند که دستگیر شدگان افراد دیندار هستند و به روی آنها شرّ انداخته شده است، اما نیروهای انتظامی جمهوری آذربایجان رویکرد انسان دوستی اتخاذ کرده اند و در مواردی که زن و شوهر با همدیگر دستگیر شده اند، فقط شوهر را در بازداشت نگه داشته اند و زن را فقط جریمه و رها کرده اند. اما، دیدیم که آن زن اهل گویچای پس از آزادی با حکم جریمه دو هزار مناتی دادگاه گفت که به دادگاه گفتم که من برای جان دادن آمده بودم، دو هزار منات جریمه که چیزی نیست! آن زن اهل گویچای به صراحت گفت که سید علی خامنه ای را رهبر خود می دانم و او را دوست دارم.
اقبال آقازاده در توجیه حمایت خود از سرکوب شهروندان جمهوری آذربایجان به علت عشق ورزیدن به ایران و امام خامنه ای گفت: هر کس می تواند هر چه را بخواهد دوست داشته باشد، اما برای کسانی که می خواهند نظام سیاسی و ساختار دولتی کشور را تغییر دهند، باید براساس قانون کیفری جمهوری آذربایجان پرونده جنایی تشکیل شود و باید این افراد محاکمه شوند. برای کسی که می گوید من سید علی خامنه ای را دوست دارم، چه باید کرد؟ این شخص می گوید که من خوب می کنم که سید علی خامنه ای را دوست دارم، زیرا او رهبر من است! ما به عشق او کاری نداریم. اما، فراخوان های او و فراخوان های ایران درباره گذر به حکومت دینی، با قانون اساسی جمهوری آذربایجان مغایرت دارد و باید محاکمه شود.
در این برنامه، زائور قریب اوغلو، مجری رئاکسیا تی وی نیز گفت: دولت با این طبقه مغزشویی شده چگونه مبارزه کند که وقتی به زندان انداخته می شوند، می گویند ما حضرت یوسف هستیم و موقع مرگ نیز می گویند آقایمان امام حسین (ع) در بهشت به پیشوازمان خواهد آمد!؟
در پاسخ به اهانت های مجری به مردم مسلمان جمهوری آذربایجان و سوال حاکی از فقدان شناخت مردم این کشور، اقبال آقازاده نیز گفت: علت بی سواد بودن جامعه ما و بیگانه بودنمان با علم و سواد است. بروید به روستاهای جمهوری آذربایجان نگاه کنید. روستاهایی داریم که ده ها سال است که هیچ کس از آنجا در دانشگاه قبول نشده است و معلوم نیست که چه کسانی در آنجا تدریس خواهند کرد و چه تدریس خواهند کرد؟
رهبر حزب امید جمهوری آذربایجان حکومت این کشور به غیرسیاسی کردن افکار مردم این کشور متهم کرد و مردم جمهوری آذربایجان را نیز “توده جاهل و متمایل به خرافات” توصیف کرد و گفت: در این توده جاهل و متمایل به خرافات، احترام ملّا از معلم بیشتر است! در جامعه ای که مردم غیرسیاسی شده اند، جهالت و تمایل به خرافات افزایش می یابد. در این کشور به شمار فالگیرها و پیشگویی کننده ها هم نگاه کنید، به شمار صاحبان علم هم توجه کنید که کدام یک بیشتر است! علت نیز این است که توده جاهل است و جامعه ما نیز متاسفانه توده جاهل پرورش می دهد. اعتراف به این واقعیت سخت است، اما متاسفانه واین واقعیت است.
اقبال آقازاده همچنین به مردم ایران اهانت کرد و گفت: متاسفانه این وضعیت موجود در جمهوری آذربایجان مشابه ایران دهه 1970 است و این برای ما خیلی ترسناک است!
اقبال آقازاده ادعا کرد که بیان این سخنان من به معنای مخالفتم با ایمان و اعتقاد مردم نیست، برعکس من فکر می کنم که انسان ها با ایمان و اعتقاد واقعی، با وجدان خواهند بود. من با این سبک زندگی مخالفم که دختران و پسران را از رفتن به مدرسه محروم کنند و همه بروند سینه بزنند!
توهمات و دروغ پردازی های این رهبر حزبی جمهوری آذربایجان در خصوص دور شدن افراد با ایمان و معتقد به اصول دینی و اسلامی از علم و دانشگاه و تحصیلات عالیه در شرایطی است که نمونه جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان داده است که در نظام اسلامی ایران، توجه به علم و دانشگاه و تحصیلات عالیه و ارتقای پژوهش ها و اکتشافات علمی و اختراعات و پیشرفت های فناوری واقعا خیره کننده بوده است و به همین علت، تمامی قدرت های استکباری برای جلوگیری از پیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران اتحاد کثیف تشکیل داده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا