آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغقفقاز جنوبیگرجستان

اعلام حمایت روسیه از چارچوب ۳+۳ با حضور ایران و ترکیه 

لاوروف: مسکو از فرمت ۳+۳ متشکل از ارمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان و کشورهای همسایه یعنی روسیه، ترکیه و ایران حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در نشست خبری مشترک با «جیحون بایرام اف» همتای آذربایجانی خود در باکو شرکت کرد.

لاوروف در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «همکاری روسیه و جمهوری آذربایجان برای بازسازی منطقه قره باغ در روابط ما مهم است. روسیه آماده مشارکت در پیمان صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است».

وی درباره همکاری روسیه در مسائل جنوب قفقاز نیز گفت: «روسیه از فرمت ۳+۳ متشکل از ارمنستان، آذربایجان و گرجستان و کشورهای همسایه یعنی روسیه، ترکیه و ایران پشتیبانی می‌کند».

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: «ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حال بررسی تاریخ‌هایی برای دیدار دو جانبه آتی در مسکو در مورد تعیین حدود مرز بین خود هستند».

لاوروف درباره اعطای وضعیت کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین نیز اظهار داشت: «پیوستن به اتحادیه اروپا، تهدید نظامی برای روسیه ایجاد نمی‌کند. البته که اتحادیه اروپا به یک اتحاد ضد روسی تبدیل شده است».

وی با بیان اینکه روسیه به دقت اقدامات اتحادیه اروپا را زیر نظر دارد، تصریح کرد: «شک دارم که سیاست روس‌ هراسی در اتحادیه اروپا، به این زودی از بین رود. به‌ نظر می‌رسد اتحادیه اروپا و ناتو در حال جمع‌آوری یک ائتلاف برای جنگ با روسیه هستند».

وزیر خارجه جمهوری‌ آذربایجان نیز در این نشست خبری گفت: «اولویت باکو، عادی‌سازی و صلح بلندمدت در منطقه است. این روند نمی‌تواند در گرو گروه مینسک و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد قره باغ باشد».

منبع: همشهری آنلاین

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا