آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

اعلام آمادگی روسیه برای تسهیل مذاکرات صلح باکو-ایروان

سرگئی لاوروف: مسکو آماده تسهیل عادی سازی روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با نسخت وزیر ارمنستان گفت: «مسکو به عادی‌سازی کامل روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان علاقه‌مند بوده و همچنین آمادگی دارد تا از هر طریق ممکن آن را تسهیل کند.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی دیدار با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان عنوان کرد: «به طور کلی، ما نسبت به عادی‌سازی کامل روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان علاقه‌ مند هستیم. ما کاملا نسبت به پیشنهادات جمهوری آذربایجان درخصوص این مسئله آگاهیم همانطور که نسبت به موضع شما (ارمنستان) مطلع هستیم. ما آماده‌ ایم تا هرکاری که ممکن است را درخصوص یک توافق مشترک انجام دهیم. همانطور که قبلا گفتم، ما مصمم هستیم که تمام توافقات را به طور کامل اجرا کنیم.»

لاوروف هنگام صحبت درباره فعالیت گروه روسیه- ارمنستان- جمهوری آذربایجان که شامل معاون نخست وزیران می‌شود، گفت: «گروه کاری سه‌جانبه در سطح معاونین نخست وزیران جهت احیای روابط لجستیک و حمل‌ و نقل به پیشرفت‌هایی رسیده‌ است. ما درخصوص گام‌های دیگری که باید برداشته شود، گفت‌وگو کردیم و ما آماده‌ ایم تا اکنون گزارشی در این خصوص ارائه دهیم.»

منبع: شفقنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا