آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

اعلام آمادگی جمهوری نخجوان برای اجرای برنامه های مشترک فرهنگی با ایران

رئیس اتحادیه نقاشان نخجوان: «آماده اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با ایران هستیم.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خانم الویه حمزه آوا، رئیس اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان در دیدار با سرکنسول و وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: «آماده اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی با ایران هستیم.»

سید احمد حسینی، سرکنسول و ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با خانم الویه حمزه آوا، رئیس اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان و عضو مجلس ملی جمهوری آذربایجان (عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان) با حضور نماینده اداره امور خارجه نخجوان در محل این اتحادیه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

خانم حمزه آوا در سخنانی، گفت: «همسایگی و نزدیکی نخجوان به ایران و رفت و آمدهای بین دو ملت روابط نزدیکی را موجب شده است. در هر زمانی با ایران مناسبت‌های خوبی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته و داریم به طوری که در زمان بیماری کرونا، بیمارانی از نخجوان برای معالجه به ایران مراجعه می‌کردند و در این دوران شاهد حضور گردشگران ایرانی در نخجوان بودیم.»

رئیس اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان افزود: «سیاست صلح طلبی آذربایجان توسط رئیس جمهوری آذربایجان دنبال می‌شود و ما نیز، دنباله رو این سیاست هستیم خصوصا در عرصه فرهنگ و هنر که باعث برقراری پُل دوستی میان دو ملت می‌شود.»

وی اظهار کرد: «اصولا هنر به عنوان یک پُل ارتباطی بسیار مهم در برقراری روابط بین کشورها ایفای نقش می نماید.»

خانم حمزه آوا آمادگی اتحادیه نقاشان جمهوری خودمختار نخجوان برای همکاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری و توسعه برنامه‌های مشترک با ایران را اعلام کرد.

در ادامه این دیدار، حسینی، سرکنسول کشورمان توضیحاتی درباره مناسبات و فعالیت‌های انجام شده در دوران کرونا برای تسهیل در امور کنسولی برای اتباع نخجوانی به ایران و مساعدت‌های انجام پذیرفته ارائه داد.

وی همچنین، به موضوع انجمن دوستی پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان که می‌تواند ظرفیت خوبی برای تقویت مناسبات دو کشور باشد، اشاره کرد.

حسینی با توجه به اینکه اعضای دوستی پارلمانی ایران در آینده نزدیک سفری به باکو و سپس به نخجوان خواهند داشت، پیشنهاداتی برای برگزاری برنامه‌های مشترک ارائه داد.

ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان از هنر به عنوان ابزاری برای تحکیم و گسترش روابط دوستانه و برادری بین مردم دو کشور یاد کرد و گفت: «وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان آماده همکاری برای برگزاری برنامه‌ها و نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی و هنری با جمهوری خودمختار نخجوان است.»

وی افزود: «تهیه و چاپ مجله مشترک فرهنگی و هنری با محتوای آثار پژوهشی اساتید هنری و آثار هنرمندان دو کشور در زمینه‌های مختلف هنری می‌تواند در توسعه روابط فرهنگی و هنری مؤثر باشد.»

در ادامه این دیدار، ضمن بررسی برنامه‌های فرهنگی و هنری آتی با این اتحادیه، طرفین بر توسعه روابط و مناسبات دو جانبه تأکید کردند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا