آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

اعزام ناوگروه ناوگان شمال نیروی دریایی به جمهوری آذربایجان

ناوگروه ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش برای سومین سال متوالی به رقابت های جام دریا ارتش های جهان به جمهوری آذربایجان اعزام شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش امروز گفت: این ناوگروه متشکل از ناو موشک انداز پیکان و جوشن است.
دریادار دوم پرویز سلیمی پناه با اشاره به حضور چهار کشور ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه و قزاقستان در سومین دوره رقابت های جام دریا ارتش های جهان افزود: با توجه به حضور یگان های آماده در این دوره از رقابت ها از دیگر کشورها، در تلاشیم این ناوگروه با کسب حداکثر امتیاز به میهن اسلامی بازگردد.
وی با بیان اینکه این مسابقات در بخش های نظیر غواصی، مهارت های نظامی، مهارت های دریا نوردی و امداد رسانی برگزار می شود اعلام کرد: بخش مهارت های نظامی در کشور جمهوری آذربایجان و بخش غواصی در کشور ایران و جزیره کیش برگزار می شود.
معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش با اشاره به میزبانی ایران در دومین دوره مسابقات غواصی ارتش های جهان گفت: این دوره از رقابت ها همزمان با رقابت های جام دریا با حضور ۵ کشور روسیه، چین، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، سوریه و ایران به میزبانی ایران برگزار می شود.
دریادار سلیمی پناه با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای حضور در رقابت های جام دریا از آمادگی خوبی برخوردار است افزود: تیم تهاجم دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز متشکل از ۴۴ تکاور نیروی دریایی دیروز به روسیه اعزام و در شهر کالیبرا مستقر شد.
وی در خصوص اهداف میزبانی از مسابقات و حضور در رقابت های بین المللی گفت: تیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دو دوره متوالی در سال های ۹۵ و ۹۶ در رشته غواصی رقابت های ارتش های جهان در روسیه حضور یافت و در پایان سال ۹۶ پس از ارائه گزارش به مقام معظم رهبری، بر اساس تدابیر ایشان میزبانی رقابت های جهانی در ایران برعهده ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گذاشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا