آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

اعتراف دیپلمات سابق آمریکایی به عبور کشورش از خط قرمز روسیه 

دیپلمات سابق آمریکایی: پیوستن اوکراین به ناتو برای روسیه غیرقابل قبول و قرمزترین خط برای این کشور است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دیوید راندل، رئیس سابق نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در عربستان سعودی روز جمعه در مقاله ای برای مجله «نیوزویک» ابراز عقیده کرد که پیوستن اوکراین به ناتو برای روسیه غیرقابل قبول و قرمزترین خط برای این کشور است.

این دیپلمات باسابقه یادآور شد: «درک اینکه چرا اوکراین قرمزترین خط برای روسیه است دشوار نیست. منطقه شبه جزیره کریمه اهمیت تاریخی و راهبردی برای مسکو دارد و اگر اوکراین بخشی از ائتلاف ناتو شود، همان واکنش کرملین را به دنبال خواهد داشت که واشنگتن زمانی با استقرار موشک‌های هسته‌ای شوروی در کوبا مواجه شده بود.»

نویسنده مقاله تاکید کرده که با وجود این، کشورهای ناتو عمدا منافع امنیت منطقه‌ای روسیه را نادیده گرفتند و کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی را در صفوف خود پذیرفتند. بنابراین، گسترش بلوک به شرق، مرگبارترین اشتباه سیاست آمریکا در کل دوران پس از پایان جنگ سرد بود.

علاوه بر این، راندل از عدم تلاش کشورهای غربی برای حل و فصل مناقشه کنونی در اوکراین ابراز شگفتی کرده و یادآور شده است: برقراری آتش بس، اعلام بی طرفی اوکراین، لغو تحریم‌های اقتصادی – همه این مسائل باید مورد بحث قرار بگیرند. لازم نیست آنها را پاک کرد. وقت آن رسیده که خونریزی را متوقف کرده و به مذاکره پرداخت و غرب در این خصوص کوتاهی وحشتناکی می‌کند.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا