آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

اعتراض جمهوری آذربایجان به قطعنامه جدید فرانسه

جمهوری آذربایجان ضمن انتقاد از قطعنامه جدید فرانسه که در آن پاریس، باکو را نسبت به ارمنستان «متجاوز» می‌داند، این اقدام را «تحریک دیگر فرانسه علیه جمهوری آذربایجان» عنوان کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ ای عنوان داشت: این قطنامه غلط و توهین‌آمیز ضد جمهوری آذربایجانی در مجلس نمایندگان فرانسه در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ به تصویب رسید. این قطعنامه تحریم دیگری از سوی فرانسه علیه جمهوری‌آذربایجان، درست مشابه آن چیزی که اخیرا در مجلس سنای این کشور تصویب شده بود، است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: این قطعنامه فرانسه قصد تضعیف روند عادی سازی روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و همچنین تضعیف تلاش‌ها برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه را دارد. این قطعنامه با اصول و قوانین بین‌المللی در تضاد است و بار دیگر موضع مغرضانه فرانسه را نشان داد و ثابت کرد که این کشور توانایی میانجیگری کردن ندارد.

جمهوری آذربایجان با رد کردن چنین قطعنامه‌ ای، پاریس را به دنبال کردن «اهداف مغرضانه» متهم و از این کشور به دلیل حل‌ و فصل نکردن درگیری‌های کنونی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان انتقاد کرد.

لیلا عبدالله‌ اوا، سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه با اشاره به منطقه مورد مناقشه قره‌باغ در توییتر نوشت: «ارمنستان خاک آذربایجان را به مدت ۳۰ سال تصرف کرد. این کشور با پایمال کردن حقوق اساسی تقریبا یک میلیون آذربایجانی مرتکب جنایات جنگی شده و منطقه را ویران کرده است. از طرف دیگر شما سکوت می‌کنید و مانع ایجاد صلح می‌شوید.»

در تاریخ ۱۶ نوامبر، مجلس سنای فرانسه با ۲۹۵ رای موافق در مقابل یک رای مخالف، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه خواست آذربایجان را به دلیل حملات این کشور به ارمنستان و قره‌باغ تحریم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا