آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

اعتراض جمهوری آذربایجان به روسیه در رابطه با ذکر نام قره باغ

جمهوری آذربایجان ضمن اعتراض به بخش واحد اطلاعات تجاری روسیه، خواستار رفع برخی اشکالات در اشاره به نام منطقه قره باغ شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمهوری آذربایجان به بخش واحد اطلاعات تجاری دولت روسیه اعتراض کرد.

اعتراض جمهوری آذربایجان به یک واحد دولتی در روسیه نسبت به اشاره به نام «جمهوری قره باغ کوهستانی» در سیستم واحد اطلاعات تجاری روسیه صورت گرفته است.

گفتنی است، «لیلا عبدالله اوا»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با تائید اعتراض صورت گرفته علیه یک واحد دولتی روسیه، افزود: «اعتراض به این موضوع از طریق خطوط دیپلماتیک به روسیه اعلام شده است.»

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، این کشور به روسیه اعلام کرده که این گونه اقدامات، برخلاف روح همکاری و روابط دوستانه میان دو کشور خواهد بود.

لیلا عبداله اوا این را نیز گفت که واحد دولتی روسیه در بخش اطلاعات تجاری تائید کرده که این اقدام یک اشتباه نوشتاری بوده و در رفع این اشتباه اقدام خواهد کرد.

یادآور می شود، کمتر از یک ماه پیش نیز، «الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان در گفتگویی ابراز امیدواری کرده بود که روسیه به تلاش خود برای تأمین امنیت منطقه همچنان ادامه دهد. علی اف با ابراز امیدواری نسبت به این که روسیه اقداماتی را برای اطمینان از صلح با ثبات در منطقه انجام دهد، در عین حال تاکید کرد: «انتظار داریم که روسیه ارمنستان را مسلح نکند.»

منبع: مهر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا