آذربایجاناخبارعمومینارداران

اعتراض احزاب سیاسی جمهوری آذربایجان به وجود شکنجه در زندان های این کشور

احزاب مخالف دولت در باکو، به شکنجه رهبر و فعالان زندانی «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان اعتراض کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «اسلامین سسی»، «حزب اسلام» جمهوری آذربایجان در واکنش به اعتصاب غذای حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر «جنبش اتحاد مسلمانان» و فعالان این جنبش تاکید کرد : « شکنجه زندانیان و حرکت های غیرقانونی و مغایر با اصول دموکراسی در زندان های کشور، به وجهه جمهوری آذربایجان در صحنه بین المللی ضربه شدیدی وارد می کند.»
حزب اسلام جمهوری آذربایجان خواهان پایان شکنجه زندانیان وب بخصوص دینداران زندانی در این کشور و مجازات عالمان این شکنجه ها شده است.
همچنین به گزارش سایت «راکورس تی وی»، آذر قاسملی، عضو هیات ریاست «حزب رئال» جمهوری آذربایجان در اعتراض به شکنجه فعالان «جنبش اتحاد مسلمانان» در زندان های این کشور گفت : «شکنجه زندانیان عملی وحشیانه است. سفارش دهندگان و اجرا کنندگان شکنجه در زمانه معاصر نه تنها شایسته تصدی مقامات دولتی نیستند، حتی لایق این نیز نیستند که انسان نامیده شوند.»
این مقام حزب رئال افزود : «این چندمین بار است که اخبار مربوط به شکنجه فعالان زندانی «جنبش اتحاد مسلمانان» منتشر می شود.اتحادیه اروپا و شورای اروپا و سایر سازمان های بین المللی باید در این باره موضع گیری کنند.»
آذر قاسملی افزود : «تظاهر به مقابله با گروه های اسلامگرا و حفظ ثبات کشور با استفاده از زور، همواره از حربه های حاکمیت کنونی جمهوری آذربایجان بوده است. مردم جمهوری آذربایجان و بخش های مترقی جامعه جهانی باید به این سیاست دروغین و ساختگی حاکمیت جمهوری آذربایجان اعتراض کند.»
«شورای ملی» مخالفان نیز با صدور بیانیه ای ، رفتار ماموران زندان قوبوستان با دینداران زندانی را به رفتار نظامیان ارمنی با اسرای جمهوری آذربایجان تشبیه کرد و خواستار برکناری «آفتاندیل آقایف» رییس زندان قوبوستان، بخاطر شکنجه فعالان «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان شد.
«شورای ملی» همچنین خواستار مجازات «صنعان پاشایف»، از ماموران عالی رتبه «باندوتدل»، اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان و سایر عاملان شکنجه «صالح رستملی» و دیگر فعالان سیاسی نزدیک به علی کریم لی، رهبر «حزب جبهه خلق» جمهوری آذربایجان در بازداشتگاه «باندوتدل» شده است.
اعتراضات به شکنجه زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان درپی آغاز اعتصاب غذای حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان ، عباس حسین و جبار جباروف، از فعالان زندانی این جنبش در زندان قوبوستان ابراز شده است. این زندانیان که در اکتبر ۲۱۰۵ در مراسم عزاداری حسینی در نارداران دستگیر و به زندان های طویل المدت محکوم شده اند، در اعتراض به تشدید بدرفتاری با آنها در زندان ، اعتصاب غذا کرده اند.
شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز با مشارکت در پویش «سکوت نکنید»، به شکنجه زندانیان و بخصوص زندانیان دیندار در زندان های جمهوری آذربایجان اعتراض کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا