آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

اظهار نظر رهبر حزب اسلام در خصوص تنش اخیر ایران و جمهوری آذربایجان

حاج محسن صمد اف: «کشورهایی که باید مورد انتقاد قرار گیرند، آنهایی هستند که ارمنستان را پیش از جنگ مسلح کرده اند، از جمله اسرائیل! »

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دکتر محسن صمد اف، رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان،  در مورد تنش اخیر بین ایران و جمهوری آذربایجان بر سر حمل سوخت توسط شرکت های خصوصی ایرانی به سمت خانکندی به اظهار نظر پرداخت.

در صفحه رسمی اینستاگرام رهبر حزب اسلام، دکتر محسن صمد اف آمده است: «با وجود گذشت بیش از یک سال از پیروزی ارتش ما بر اشغالگران ارمنی، متأسفانه مشکل قره باغ هنوز در نزد افکار عمومی و رسانه ها فروکش نکرده است، با این حال دولت آذربایجان ادعا می کند که مشکل قره باغ دیگر وجود ندارد.

انتقاد دولت آذربایجان از شرکت های خصوصی به دلیل حمل انواع سوخت و حرکت سایر وسایل نقلیه به سمت خانکندی از راهرویی که با رضایت خود دولت ایجاد شده منطقی به نظر نمی رسد.

اول این که ما دیگر در وضعیت جنگی قرار نداریم. دولت آذربایجان به طرف مقابل (ارمنستان) برای داشتن پروژه های اقتصادی چراغ سبز نشان داده است. علاوه بر این، دولت به ارامنه خارج شده از خانکندی اجازه اسکان مجدد در آنجا را داده است. دولت آذربایجان شرایطی را برای استقرار نیروهای روسی که روابط خود را با ارمنستان حفظ می کنند، در مناطق ما فراهم کرده است.

در این صورت، ما کدام شرکت را به دلیل ارتباط با کشوری یا مناطقی که تحت حفاظت صلحبانان روسی قرار دارد، مورد انتقاد قرار دهیم؟ اگر از او انتقاد می کنیم، چرا از خودروهای ترکیه که با پلاک گرجستان به ارمنستان می روند انتقاد نمی کنیم؟

ثانیاً ، اگر انتقاد ما منطقی است، این چه ربطی به دیگر دولت ها دارد؟ »

رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان در پایان گفت:

«کشورهایی که باید مورد انتقاد قرار گیرند، کشورهایی هستند که ارمنستان را پیش از جنگ مسلح کرده اند، از جمله اسرائیل.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا