آذربایجاناخبارایرانعمومی

اظهار نظر رئیس اتحادیه نویسندگان «قلم» جمهوری آذربایجان در خصوص روز جهانی قدس

 رئیس اتحادیه نویسندگان « قلم » جمهوری آذربایجان گفت : با  توجه به توطئه‌های اخیر صهیونیسم بین‌المللی و آمریکا بر علیه قدس شریف، جامعه  جهانی بیش از پیش به  اهمیت روز جهانی قدس پی می‌برد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از ایرنا،  قربان  جبراییل با اشاره به اهمیت اعلام روز جهانی قدس از سوی امام  خمینی ( ره ) ، آن را یک  رویداد تاریخی عنوان کرده و افزود :  بنیان گذار انقلاب اسلامی مدتها پیش موضع  گیری خصمانه صهیونیسم  بین المللی و استکبار جهانی علیه مردم مظلوم  فلسطین  و  قدس شریف را پیش بینی و در این باره هشدار داده بود .

وی گفت: «اعلام  روز جهانی قدس مسلمانان و مستضعفین جهان  را به  مباررزه  علیه  مستکبران و  اشغالگران فرا می خواند، بنا براین می توان گفت، روز جهانی قدس همچنین روز سوریه، عراق، کشمیر،  افغانستان و میانمار و روز حقوق پایمال شده مسلمانان جهان است.

قربان جبرائیل ضمن اشاره به جنایات آمریکا به خصوص ترور ناجوانمردانه  سردار حاج قاسم سلیمانی و موضع گیری علیه حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: «هدف اصلی از این جنایات و اقدامات خصمانه آمریکا و صهیونیسم بین المللی، گسترش اشغالگری در سرزمینهای اسلامی می باشد.»

ایشان در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، دلیل این تحریم ها و اقدامات خصمانه را ناراحتی آمریکا از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و دستیبای به فناوری صلح آمیز هسته  ای عنوان کرد و افزود: «رژیم صهیونیستی و حامیان  آن  از اعلام روز جهانی قدس بشدت هراس دارند و با  جنایات مختلف سعی دارند  از تلاش های مسلمانان برای دفاع  از حق مردم  فلسطین جلوگیری کنند. وظیفه همه مسلمانان این است که به  توصیه  های  اعلام  شده  از سوی امام  خمینی ( ره )  در مورد روز جهانی قدس پایبند باشند  و از مقاومت مردم مظلوم فلسطین  حمایت کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا