آذربایجاناخبارعمومینارداران

اظهارات مدافعان حقوق بشر در مورد نقض حقوق اسلامگرایان

در تاریخ ۲۷ دسامبر، کمیته دفاع از حقوق زندانیان اسلامگرا در جمهوری آذربایجان گزارش سالانه خود را در مورد وضعیت حقوق بشر در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد. در این گزارش فشار بر دینداران مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از راکورس تی وی، در نشستی که به همین منظور برگزار شده بود، زندانیان سیاسی و اعضای خانواده پرونده های مربوط به حادثه خونین نارداران، گنجه و افراد دستگیر شده در ارتباط با پرونده ترتر حضور داشتند.

در این نشست اعلام شد، دینداران بخش عمده ای از زندانیان سیاسی در کشور را تشکیل می دهند، به طوری که بیش از دو سوم از ۱۳۰ زندانی سیاسی جمهوری آذربایجان دینداران، فعالان مذهبی و اعضای «حزب اسلام» هستند.

مادر مراز رحیموف که طی یک عملیات ویژه توسط نیروهای امنیتی کشته شد، اظهار داشت که پسرش جنایتی مرتکب نشده و قربانی سرکوب بوده است. وی گفت: «پسرم کشته و مخفیانه دفن شد».

ناصر علی اف، پدر امین علی اف، که در رابطه با «امور ترتر» دستگیر شده است اعلام کرد پسرش بدون دلیل دستگیر شده و همفکران وی تحت شکنجه های هولناک قرار گرفته اند. ناصر علی اف در این رابطه می گوید: «ناخن های  دستگیرشدگان کشیده شده و به آنها برق وصل کرده اند. برخی از آنها تمام ناخن های  دست و پایشان کشیده شده است. میله های آهنی را گرم کرده و به دنده ها آن ها وارد کرده اند. ظروف پلاستیکی را ذوب کرده و در بدن آنها ریخته شد».

در پایان این نشست سخنرانان خواستار تحقیق مقامات در مورد نقض حقوق زندانیان و مجازات عاملان آن شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا