آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

اظهارات رییس جبهه خلق آذربایجان در مورد توافق آتش بس در مسکو

علی کریم لی: مسکو  با توافق آتش بس به دنیا این پیام را آشکارا داد که حرف آخر در موضوع جنگ و صلح در قفقاز جنوبی، به روسیه تعلق دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی کریم لی، رییس حزب جبهه خلق جمهوری آذربایجان امضای توافق آتش بس حاصل شده در مسکو را مغایر با منافع ملی جمهوری آذربایجان دانست.

علی کریم لی در صفحه فیسبوک خود نوشت: « توافق آتش بس به ابتکار روسیه، بدون در نظر گرفتن شروط و منافع جمهوری آذربایجان امضاء شده است. نارضایتی ملت مان از این توافق طبیعی است. پنج روز پیش از آتش بس، شروط زیر از طرف الهام علی اف برای آتش بس مطرح شده بود؛ نیروهای ارمنستان باید از آذربایجان خارج شوند، تمامیت ارضی آذربایجان به رسمیت شناخته شود، ارمنستان برای خارج کردن نیروهای خود از اراضی آذربایجان جدول زمانی مشخص کند، پاشینیان از آذربایجان عذرخواهی کند و…»

علی کریم لی افزوده است: « در توافق امضاء شده در مسکو هیچ یک از این شروط در نظر گرفته نشده است.

علی کریم لی افزوده است: « توافق آتش بس در مسکو که با تاکید و فشار روسیه حاصل شد، موقعیت این کشور را در منطقه قوی تر کرد. روسیه، موقعیت متزلزل خود را در ارمنستان تحکیم بخشید و نفوذ خود در جمهوری آذربایجان را افزایش داد و به دنیا این پیام را آشکارا داد که حرف آخر در موضوع جنگ و صلح در قفقاز جنوبی، به روسیه تعلق دارد. »

علی کریم لی افزوده است: « حاکمیت آذربایجان باید احساسات ملت را در نظر بگیرد و بفهمد که حمایت مردمی که طی 13 روز جنگ احساس کرد، یک حمایت مشروط بود. ملت مان نه از یک نیروی سیاسی خاص، بلکه از آزاد شدن اراضی حمایت کرد. از سیاستی که منافع آذربایجان را در نظر نگیرد، برای تداوم اشغال اراضی کشور زمینه فراهم کند و وابستگی به دولت خارجی ایجاد کند، هیچ حمایتی نمی شود. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا