آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

اظهارات رئیس مجلس در آستانه نشست بین المجالس در ترکیه

دکتر قالیباف پیش از سفر به ترکیه برای شرکت در اجلاس بین المجالس گفت: این اجلاس فرصتی است تا با کشورهای آسیایی برای ارتقای صلح و ثبات در جهان رایزنی و تبادل نظر کنیم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به ترکیه به منظور حضور در اجلاس بین‌المجالس آسیایی طی سخنانی اظهار داشت: بنا به دعوت رئیس مجلس ترکیه قرار است به این کشور سفر کنیم تا در مجمع مجالس آسیایی که با حضور 44 عضو تشکیل می‌شود شرکت کنیم.

وی افزود: در این اجلاس که با حضور روسای مجالس و نمایندگان پارلمانی مجالس آسیایی برگزار می‌شود، فرصتی مناسب است تا با کشورهای آسیایی برای ارتقای صلح و ثبات در جهان رایزنی و تبادل نظر کنیم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در کنار این اجلاس نیز فرصت‌هایی برای رایزنی‌های چند جانبه و دوجانبه‌ای‌ فراهم می‌شود که یکی از نشست‌های 3جانبه در حاشیه این اجلاس نشست مشترک جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان خواهد بود. ما در راستای سیاست همسایگی همکاری با کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان را در روابط دوجانبه و منطقه‌ای بسیار حساس و کلیدی می‌دانیم. این نشست سه‌ جانبه با توجه به مشترکات دیرینه‌ فرهنگی و جغرافیایی‌ که میان سه کشور وجود دارد، فرصتی است تا روابط سیاسی و حمل‌ونقلی و اقتصادی گسترش پیدا کند.
قالیباف گفت: به ویژه با توجه به تحرکات پرشتابی که در منطقه وجود دارد این نشست در همکاری‌های سه جانبه و برقراری ثبات در منطقه بسیار می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: هرچه انسجام و همکاری و توسعه روابط در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد طبعا از مداخلات خارجی در منطقه جلوگیری می‌شود. به هر حال طبیعی است که هرچه کشورهای خارجی در اوضاع منطقه دخالت داشته باشند به پیچیدگی مسائل و چالش‌های منطقه‌ای دامن خواهند زد.

قالیباف خاطرنشان کرد: امیدواریم در این نشست فرصتی برای توسعه روابط و همکاری‌ها برای صلح و ثبات منطقه‌ای فراهم شود.البته ما در جمهوری اسلامی مخالف هر گونه تغییرات ژئوپلیتیکی در منطقه هستیم و معتقد هستیم که در کنار همکاری‌های سیاسی و حمل‌ونقلی که وجود دارد، می‌توانیم با امنیت پایدار بین دولت‌ها و ملت‌ها رشد و ثبات در منطقه را تحکیم بخشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا