آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیقره باغقره باغ

استاد دانشگاه های اردبیل :وظیفه ما بعنوان یک کشور مسلمان حمایت از مظلومان قره باغ است

امیدعلی رعنایی گفت: وظیفه تک تک ما بعنوان یک مسلمان این است که در هر جای جهان صدای مظلومی را شنیدیم باید به کمک آن بشتابیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،امید علی رعنایی استاد دانشگاه های اردبیل در نشست علمی «جایگاه ایران در مناقشه قره باغ و چشم انداز آینده»گفت:بنده به با دو منظر به مسئله قره باغ می پردازم، نخست اینکه از لحاظ تاریخی و جغرافیایی این نقطه از منطقه جزو خاک اسلام بوده و ثانیا از نگاه ایدئولوژی، دینی و فرهنگی نیز مردم قره باغ مسلمان بوده و وظیفه ما بعنوان یک مسلمان آن است تا از برادران دینی خود دفاع کنیم.

رعنایی با اشاره به اینکه براساس قانون اساسی دولت موظف است در تحقق وحدت سیاسی،اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام تلاش کند، افزود:این امر از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی درگیریهای بوجود آمده در منطقه را چالش بزرگ مسلمانان دانسته و آن را ضعف دولت های اسلامی دانست.

استاد دانشگاه های اردبیل بیان کرد؛نباید منطقه جولان گاه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به مقاصد شومشان باشد.

رعنایی گفت:ما باید از شیعیان کشور همسایه و مسلمان خود دفاع کنیم همانطور که در جنگ قره باغ این کار انجام دادیم و افرادی که از آن سوی ارس به سوی مرزهای کشورمان رهسپار شده بودند با آغوش باز از آن ها استقبال کردیم.

وی با بیان اینکه دولتمردان جمهوری آذربایجان نباید به روسای مشترک گروه مینسک دلخوش باشند افزود:با همت و تلاش کشورهای مسلمان و اراده مردم جمهوری آذربایجان می توان قره باغ را که به فرموده مقام معظم رهبری جزیی از خاک اسلام است از دست ارامنه آزاد نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا