آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

از سر گیری آموزش حضوری در جمهوری آذربایجان

 با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا و واکسینه شدن بخش قابل توجهی از شهروندان جمهوری آذربایجان، هیات دولت این کشور تصمیم به از سرگیری آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید گرفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این  تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان در چارچوب لغو برخی محدودیت های رژیم قرنطینه به کار گرفته شده در رابطه با همه گیری کووید -۱۹ ، اتخاذ شده است.

با وجود این  که سال تحصیلی جدید در جمهوری آذربایجان همه ساله  از ۱۵ سپتامبر ( ۲۴ شهریور) آغاز می شود ولی در سال جاری بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان ، مدارس در سراسر این کشور فعالیت خود را با آموزش حضوری از ۲۲ سپتامبر ( ۳۱ شهریور ماه ) آغاز کردند.

همچنین طبق تصمیم  هیات دولت جمهوری آذربایجان دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزشی این کشور فعالیت خود را از ۲۹ سپتامبر ( ۷ مهر ماه )  به صورت حضوری از سر می گیرند.

این در حالی است که بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، اساتید و معلمان و دیگر پرسنل مدارس و دانشگاه ها بدون واکسیناسیون مجاز به حضور در اماکن آموزشی نیستند و همچنین استفاده از ماسک در مراکز آموزشی اجباری می باشد.

گفتنی است، در قالب مقابله با همه گیری ویروس کرونا، ایمن سازی شهروندان جمهوری آذربایجان از ۱۸ ژانویه (برابر ۲۹ دی ماه) گذشته ادامه دارد و در نخستین مرحله، شهروندان بالای سن ۶۵ سال این کشور واکسینه شدند.

همچنین از ۱۰ می (۲۰  اردیبهشت ماه) ایمن سازی شهروندان بالای ۱۸ سال برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جمهوری آذربایجان با جمعیت ۱۰ میلیون نفر آغاز شده است.

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تاکنون هشت میلیون  و ۲۹۳ هزار و  ۵۹۰ دز واکسن برای واکسیناسیون شهروندان استفاده  شده است که از این تعداد چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و ۹۶ نفر دز اول و ۳ میلیون  و ۵۹۳ هزار و ۴۹۴ نفر نیز دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا