آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

ارسال محموله کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناطق زلزله زده ترکیه

دانشگاه علوم پزشکی تبریز محموله هفت تنی کمک های بشردوستانه خود را به مناطق زلزله زده ترکیه ارسال کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جمعه 28 بهمن ماه، ضمن عرض تسلیت به کشور دوست، همسایه و مسلمان ترکیه گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از فاجعه زلزله در کشور ترکیه برای کمک به مردم این کشور آماده شدیم.

دکتر بهمن نقی‌پور ادامه داد: پس از اطلاع از فاجعه زلزله بزرگ کشور ترکیه، سازمان هلال احمر اقدام به اعزام گروه‌های امداد و نجات و تیم‌های متخصص پزشکی به کشور ترکیه کرد که تعدادی از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز از اعضای این گروه بودند.

وی گفت: در ساعات اولیه نیز طی تماس تلفنی با سرکنسول کشور ترکیه در تبریز و عرض تسلیت به ایشان و مردم ترکیه لیست اقلام مورد نیاز برای ارسال به مناطق زلزله زده را خواستار شدیم و با هماهنگی مسئول دفتر وزارت امور خارجه در تبریز و مسئولین سازمان هلال احمر محموله 7 تنی شامل اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی جهت ارسال به مناطق زلزله زده کشور ترکیه آماده شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با ارسال این اقلام و کمک های انسان دوستانه بتوانیم قسمتی از آلام آسیب دیدگان این حادثه را کم کنیم.

نقی پور آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را جهت اعزام متخصصان حوزه پزشکی، پیراپزشکی و بهداشت را به کشور ترکیه اعلام کرد.

سرکنسول کشور ترکیه در تبریز نیز در این مراسم گفت: روز ششم فوریه بیدار شدن از خواب برای مردم کشور ترکیه در مناطق زلزله زده خیلی سخت شد و زلزله اخیر ترکیه بزرگترین فاجعه قرن اخیر بود و بیش از 35 هزار نفر در این فاجعه جان خود را از دست دادند و بیش از 6 هزار ساختمان نیز ویران و 30 میلیون نفر از جمعیت کشور ترکیه از این حادثه متاثر شدند.

چتین تانر ادامه داد: ما مردم ترکیه، مردم و دولت ایران را در کنار کشور ترکیه دیدیم و از لحظات اول از کشور ایران گروه های امداد و نجات به کشور ترکیه اعزام شدند و تا حالا چندین نفر را از زیر آوارها نجات دادند.

سرکنسول ترکیه در تبریز ادامه داد: هم اکنون نیز کمک های بشر دوستانه دولت ایران، مردم تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناطق زلزله زده ترکیه ادامه دارد.

وی افزود: دکتر بهمن نقی پور در ساعات اولیه این حادثه، طی تماس تلفنی در خصوص نوع کمک و اعزام تیم های امداد و نجات ما را یاری کردند.

تانر ادامه داد: استاندار آذربایجان شرقی نیز به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دفتر سرکنسول کشور ترکیه در تبریز حضور یافتند و ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و عرض تسلیت به کمک و یاری مردم آسیب کشور ترکیه پیوستند و اعلام آمادگی خود را برای هر گونه کمک به این کشور اعلام کردند.

وی ضمن تقدیر از کمک های حوزه بهداشت و درمان گفت: در کنار کمک های تجهیزات پزشکی، دارویی و بهداشتی در حدود 1000 کیلو گرم کمک های مردمی شهر تبریز نیز امروز از طرف شهر ارومیه به طرف کشور ترکیه اعزام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اقلام مورد نیاز این کشور هر روز تغییر می کند و اولویت های ما در حال حاضر کانکس، وسایل گرمایشی، چادر، کیسه خواب، پتو و… است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا