آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

ارائه طرح جامع شهر شوشا به الهام علی اف و همسرش

خبرگزاری آذرتاج: «در سفر الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان و همسرش مهربان علی اوا به شهر «شوشا»، طرح جامع این شهر ارایه شد.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آذرتاج افزوده است: « به الهام علی اف و مهربان علی اوا اطلاع داده شد که در آماده سازی این طرح، حفظ عظمت تاریخی این شهر مبنا قرار گرفته است.

تمامی طرح هایی که در پایتخت فرهنگی آذربایجان اجرا می شوند، بر مبنای وحدت تاریخ و نوگرایی استوار خواهند بود و به زودی همانند آنچه در گذشته بوده، شوشا به یکی از زیباترین شهرهای دنیا تبدیل خواهد شد.

در طرح جامعی که ارائه شد، مکان ساخت ساختمان های مسکونی متوسط و بلند و درهم چسبیده شهر شوشا، مرکز شهر و آثار و ساختمان های تاریخی که حفظ خواهند شد و به تازگی ساخته خواهند شد، مشخص شده است.

منطقه مسکونی شوشا که که وسعتش 46.765 کیلومتر خواهد بود، شامل شش محله خواهد بود. اهالی هر محله 2020 نفر در نظر گرفته شده است. بنابراین، ساخت 25 ساختمان در منطقه مسکونی شوشا برنامه ریزی شده است. در محله نخست که در روز 29 آکوست ساخت آن کلنگ زنی شد، ساختمان های سه، چهار و پنج طبقه با شیوه معماری خاص شوشا ساخته خواهند شد. الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان ساخت محله نخست را پایه گذاری کرد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا