آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

ادامه اعتصاب غذای رهبر جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان

اعتصاب غذای حاج طالع باقرزاده رهبر جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در اعتراض به توهین و آزار ماموران امنیتی همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، فخرالدین مهدی اف و بهروز بایرام اف، وکلای حاج طالع باقرزاده رئیس جنبش اتحاد مسلمانان در زندان شماره 12 با وی دیدار کردند. حاج طالع از عدم شکنجه ولی مورد توهین قرار گرفتن خود خبر داد.

هنگامی که از زندان قوبوستان آزاد می شد، رئیس زندان به او گفته که وسایلت را نگیر، بدون آنها به اینجا برمی گردی. بابک اسکندر اف معاون رئیس جمهور هنگام ورود به زندان شماره 12 با لحنی توهین آمیز وی را تهدید کرده است. به همین دلیل حاج طالع باقرزاده دست به اعتصاب غذا زده است. حاج طالع بار دیگر اعلام کرد که این اعتصاب غذا برای آزادی اش نیست، چرا که او یک فرد آزاده است. این اقدام برای احقاق حقوق و اعتراضی به توهین و تهدید است.
حاج طالع باقرزاده همچنین نظر خود را در خصوص تنش اخیر بین جمهوری آذربایجان و ایران بیان کرد.وی گفت: من همیشه حامی استقلال کشورمان و در کنار مردم بوده‌ ام. آذربایجان برای من خط قرمز است. زمانی که جنگ دوم قره باغ در سال 2020 شروع شد، هم من و هم تشکیلات ما اظهاراتی داشتیم. در آن زمان از مقامات ایرانی خواستیم که آشکارا اعلام کنند آیا در کنار ارمنستان، قاتل کودکان ایستاده اند و یا در کنار آذربایجان که جنگ عادلانه به راه می اندازد. ده ها نفر از اعضای جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در این نبردها شرکت کردند و سه نفر از آنها به شهادت رسیدند. زمانی که در اوت 2022 به سفارت کشور ما در لندن حمله شد، ما نیز به پایین آوردن پرچم خود اعتراض کردیم.

حاج طالع باقرزاده گفت: در نبردهای ماه سپتامبر به ادعای ایران که «زنگزور خط قرمز ماست» اعتراض کردیم و یک بار دیگر اعلام کردیم که طرفدار استقلال هستیم، اعلام کردیم که در کنار ارتش و کشورمان هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا