آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ترویج اسلام التقاطی در جمهوری آذربایجان با اخراج روحانیون فاقد مدرک

کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان بر اخراج روحانیون فاقد "مدرک" از مساجد این کشور تاکید کرد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از مدرن.آذ، در ادامه روند یکدست سازی اداره مساجد جمهوری آذربایجان به دست “روحانیون” مورد تایید حاکمیت لائیک، کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: «روحانیون فاقد مدرک تحصیلی عالی از مساجد و سایر اماکن عبادی اخراج می شوند.»
گوندوز اسماعیل اف، معاون کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان گفت: « کسانی که می خواهند در مساجد و سایر مکان های عبادت به عنوان خادم دین ( روحانی) فعالیت کنند، باید تحصیلات متوسطه و عالی دینی داشته باشند. شرایط ویژه ای برای فعالیت به عنوان خادم دین تعیین شده است. برای تعیین روحانیون مساجد، شوراهای مصاحبه و امتحان تشکیل شده اند و مدارکی که باید ارایه شوند، اعلام شده است.»
پیش تر نیز اعلام شده بود که فقط دارندگان مدرک فارغ التحصیلی از موسسه الهیات باکو که به تدریس التقاطی مذاهب مختلف و تحت تاثیر نظام دینی ترکیه و نیز براساس اصول چندفرهنگ گرایی فعالیت می کند، برای امامت مساجد جمهوری آذربایجان برگزیده خواهند شد.
دولت جمهوری آذربایجان به این شیوه، تمامی روحانیون باسواد فارغ التحصیل از حوزه های علمیه شیعی را فاقد مدرک عالی تحصیلی قلمداد کرده و از مساجد جمهوری آذربایجان کنار می گذارد.
مقامات و رسانه های باکو، اسلام التقاطی ایجاد شده در جمهوری آذربایجان را «اسلام مدل آذربایجانی» نامیده اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا