آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

احضار سفیر اتحادیه اروپا به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان 

دولت باکو در پی دیدار اخیر «تویوو کلا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی با «داوید بابایان» وزیر خارجه جمهوری خود خوانده قره باغ در ایروان، سفیر اتحادیه اروپا به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «گستوسیس یانکائوسکاس» سفیر اتحادیه اروپا در باکو در ارتباط با دیدار اخیر نماینده ویژه اتحادیه اروپا با وزیر خارجه جمهوری خود خوانده قر ه باغ، به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار و مراتب اعتراض این کشور به وی ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش به اطلاع سفیر اتحادیه اروپا رسانده شد که نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی نباید اقداماتی را انجام دهد که واقعیت های جدید منطقه را پس از پایان درگیری ها در نظر نمی گیرد و صلح شکننده را تهدید می کند و انتظارات نا معقولی را به طرف مقابل می دهد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که چنین اقدامات نسنجیده از سوی نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی موجب تضعیف اعتماد طرف آذربایجانی نسبت به وی می شود.

برخی رسانه های جمهوری آذربایجان روز گذشته به نقل از منابع ارمنی از دیدار ۱۴ آوریل ( ۲۵ فروردین ماه ) جاری «تویوو کلار» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی با «داوید بابایان» وزیر امور خارجه جمهوری خود خوانده قره باغ در ایروان، خبر دادند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا