آذربایجاناخبارعمومی

ابراز نگرانی باکو از تشدید تنش میان هند و پاکستان

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه، از تشدید تنش میان هند و پاکستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، «لیلا عبدا… اوا» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این کشور همراه با دیگر کشورهای جهان، هند و پاکستان را به خودداری از تشدید تنش میان دو کشور دعوت می کند.
عبدا… اوا با اشاره به حمایت باکو از حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر ، آن را برای برقراری صلح و امنیت در آسیای جنوبی ضروری دانست.
وی اضافه کرد: جمهوری آذربایجان از تمام تلاش ها جهت پایان دادن به خشونت و تامین صلح و امنیت در منطقه، بر اساس موازین حقوق بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمایت می کند.
حمله انتحاری ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» به نیروهای هندی در «پولواما» در کشمیر و کشته شدن دستکم ۴۱ تن از آنها، به تنشی دنباله دار میان هند و پاکستان تبدیل شده است.
گروه تروریستی «جیش محمد» مسئولیت این حمله را پذیرفته و هند می گوید که پاکستان از این گروه حمایت می کند. اما پاکستان این اتهامات را رد کرده است.
جنگنده های هندی سه شنبه گذشته به مواضع این گروه تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می شود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از آنها را کشته است.
پاکستان پس از این حمله اعلام کرد که به این اقدام هند واکنش نشان خواهد داد.
رسانه های پاکستانی دیروز اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور دو جنگنده هندی را سرنگون کرده و یک خلبان این کشور را اسیر کرده است.
همچنین رسانه های هند از هدف قرار گرفتن یک جنگنده «اف ۱۶» متعلق به نیروی هوایی پاکستان در منطقه کشمیر خبر دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا